Warianty tytułu
Use Blueprinting Method in Marketing Identification of Process in the Enterprise
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono procesy zachodzące w przedsiębiorstwie z punktu widzenia potrzeb i oczekiwań klienta oraz organizacji. Opisano istotę powstania centrów satysfakcji klienta, scharakteryzowano metodę blueprinting oraz czynności wykonywane na różnych płaszczyznach tej metodologii. Przedstawiono również etapy działania występujące w metodzie blueprinting.
The aim of the studies was to present of method of research called blueprinting. This method allows in more effective way analyse level of satysfy of customer's expectia-tions by strukturalization of inside processes in a company on a basis of interaction with customer. This method has to show and analyse so called contant points, wich means points of customer's activity in transaction with bidder. In this way one my directly identify problems, wich concern satisfy of customer's expectations and find reasons of customer's dissatisfaction. Thanks to this method one may include customer in processes inside a company and read, which of them can be more essential for receiver of products or services. Recently, enterprise will achieve bigger success if is able to combine own activity with customer's activities. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
159--168
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- Bors K., Nogalski B. [2000], Wartość dodana jako niematerialna determinanta produktywności, w: A. Stabryła (red.), Strategie wzrostu produktywności firmy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków
- Hammer M. [1999], Reinżynieria i jej następstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa
- Kleinaltenkamp M. [1997], Service-Blueprinting- nicht ohne einen Kunden, Technischer Vertrieb, April, 2
- Kotler Ph. [1994], Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo Gebthner & S-ka, Warszawa
- Muller U.R. [1997], Szczupłe organizacje, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa^ Nowosielski S. [2001], Centra kosztów i centra zysku w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław
- Pabian A. [2001], Profesjonalne zarządzanie zadowoleniem klientów, Marketing w Praktyce, nr 4
- Rummler G., Brache A. [2000], Podnoszenie efektywności organizacji, PWE, Warszawa^ Schneider W. [2000], Kunder-zufriedenheit. Strategie. Messung. Management, Verlag Moderne Industrie, Landsberg
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000139974036