Warianty tytułu
Sector and Firm Size as Determinants of Reputation Building Factors
Języki publikacji
Abstrakty
Reputacja jest opinią interesariuszy dotyczącą zdolności firmy do kreowania wartości w danej branży. W artykule przedstawiono ocenę reputacji przez otoczenie zewnętrzne na podstawie zestawu czynników takich jak produkty i usługi, innowacyjność, efektywność finansowa, odpowiedzialność społeczna, strategia i jakość zarządzania oraz sygnały rynkowe.
Stakeholders' perceptions of a given firm are based on several dimensions: products and services, capacity to innovate, social and environmental responsibility etc. Empirical studies show that high corporate financial performance, social initiatives and market actions improves a company reputation. But impact of these factors depends also of sector and firm's size. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
150--161
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Basdeo D., Smith K., Grimm C., Rindova V., The impact of market actions on firm reputation, Strategic Management Journal, 27, 2006.
- Brammer S., Pavelin S., Building a good reputation, "European Management Journal", vol. 22, No 6, December 2004.
- Fombrun Ch., Reputation. Realizing Value from the Corporate Image, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts 1996.
- Głuszek E., Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, Wyd. AE Wrocław 2004.
- Kay J., Podstawy sukcesu firmy, PWE Warszawa 1996.
- Kietliński K., Reyes V., Oleksyn T., Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna Kraków 2005.
- Porter M., Strategia konkurencji, PWE, Warszawa 1994.
- Rose C., Thomsen S., The Impact of Corporate Reputation on Performance: Some Danish Evidence, European Management Journal, vol. 22, No 2, April 2004.
- Weigelt K., Camerer C., Reputation and corporate strategy: a review of recent theory and applications, Strategic Management Journal, 1988, No 9 (5).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000139976680