PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 2 | 150--161
Tytuł artykułu

Determinanty znaczenia czynników budujących reputację przedsiębiorstwa

Autorzy
Warianty tytułu
Sector and Firm Size as Determinants of Reputation Building Factors
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Reputacja jest opinią interesariuszy dotyczącą zdolności firmy do kreowania wartości w danej branży. W artykule przedstawiono ocenę reputacji przez otoczenie zewnętrzne na podstawie zestawu czynników takich jak produkty i usługi, innowacyjność, efektywność finansowa, odpowiedzialność społeczna, strategia i jakość zarządzania oraz sygnały rynkowe.
EN
Stakeholders' perceptions of a given firm are based on several dimensions: products and services, capacity to innovate, social and environmental responsibility etc. Empirical studies show that high corporate financial performance, social initiatives and market actions improves a company reputation. But impact of these factors depends also of sector and firm's size. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
150--161
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Basdeo D., Smith K., Grimm C., Rindova V., The impact of market actions on firm reputation, Strategic Management Journal, 27, 2006.
  • Brammer S., Pavelin S., Building a good reputation, "European Management Journal", vol. 22, No 6, December 2004.
  • Fombrun Ch., Reputation. Realizing Value from the Corporate Image, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts 1996.
  • Głuszek E., Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, Wyd. AE Wrocław 2004.
  • Kay J., Podstawy sukcesu firmy, PWE Warszawa 1996.
  • Kietliński K., Reyes V., Oleksyn T., Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna Kraków 2005.
  • Porter M., Strategia konkurencji, PWE, Warszawa 1994.
  • Rose C., Thomsen S., The Impact of Corporate Reputation on Performance: Some Danish Evidence, European Management Journal, vol. 22, No 2, April 2004.
  • Weigelt K., Camerer C., Reputation and corporate strategy: a review of recent theory and applications, Strategic Management Journal, 1988, No 9 (5).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000139976680

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.