Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Celem analizy portfelowej w zarządzaniu strategicznym jest wykreowanie podstaw decyzyjnych zapewniających zrównoważony i długookresowy rozwój przedsiębiorstwa w zmiennym otoczeniu marketingowym oraz wzrost jego zasobów. Celowi temu służy całościowe spojrzenie na organizację gospodarczą, wybór i koncentracja na strategicznych czynnikach sukcesu, wyróżnienie względnie autonomicznych jednostek strategicznych oraz podejścia metodologiczne polegające na rozpatrywaniu procesów zarządzania ukierunkowanych na otoczenie oraz wewnątrzorganizacyjnych. Stosowane różne metody portfelowe łączą te podejścia metodologiczne. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
Bibliografia
- H.I. Ansoff, Evaluation of Applied R&D in a Firm, Harvard University Press, Cambridge 1964.
- R.G. Cooper, S.J. Edgett, EJ. Kleinschmidt, New Product Portfolio Management: Practices and Performance, "Journal of Product Innovation Management" 1999, July.
- G. Gierszewska, M. Romanowska. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2001.
- F. Olsen, The Control of Research Funds, Coordinating, Control and Financing of Industrial Research, Kings Crown Press, Columbia University, New York 1955.
- P. Perfoński, Procedura poszukiwania nowych produktów. W: Zarządzanie nowym produktem, pod red. A. Sosnowskiej, Oficyna Wyd. SOF Warszawa 2003, s. 175-180.
- Z. Pierścionek, Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa 1998.
- J.M. Rybicki, Wielowymiarowy model analizy portfelowej jako narzędzie formułowania strategii rynkowej przedsiębiorstwa. Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, 2000.
- G.L. Urban, J.R. Hauser, Design and Marketing of New Products, Prentice Hall, Englewood Cliffs 1990, s. 146-147.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000140308445