PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2005 | nr 11 | 19--23
Tytuł artykułu

Rola kreatywności w strategii małych i średnich firm

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wśród wielu różnorodnych czynników, które decydują o sukcesie firmy, opracowana i wdrożona strategia ma znaczenie najważniejsze. Jednym z wyznaczników dobrej strategii może być jej niestandardowy charakter. Tworzenie nowatorskich sposobów działania wymaga kreatywnego podejścia do planowania przyszłości firmy. Myślenie kreatywne to myślenie niekonwencjonalne, łamiące przyzwyczajenia i standardowe traktowanie problemu. Przed kreatywnością w biznesie stawia się zadania, z którymi nie można poradzić sobie, wykorzystując tradycyjne sposoby poszukiwania rozwiązań. Dlatego w artykule zajmujemy się rolą twórczego myślenia podczas formułowania strategii przedsiębiorstwa. Rozważania prowadzone w pierwszej części tekstu autorzy artykułu obrazują później wynikami badań przeprowadzonych wśród polskich menedżerów. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
19--23
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • J.M. Dru, Disruption Live, Zmiana reguł gry na rynku, TBWA, Warszawa 2003.
  • T. von Ghyczy, B. von Oetinger, Ch. Bassford, Clausewitz o strategii, PWE, Warszawa 2002.
  • L. Iacocca, Autobiografia, Książka i Wiedza, Warszawa 1990, s. 173-285.
  • A. Ries, J. Trout, 22 niezmienne prawa marketingu, PWE, Warszawa 1997.
  • H. Simon, Tajemniczy mistrzowie. Studia przypadków. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999, s. 84-175.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000140308491

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.