PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2005 | nr 11 | 23--27
Tytuł artykułu

Strategie cenowe przedsiębiorstw

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zmieniające się uwarunkowania makroekonomiczne, wzrost wymagań konsumentów oraz większa konkurencja powodują, że coraz większe znaczenie odgrywają strategie cenowe przedsiębiorstw. Zmiana podejścia do problemów strategii cenowych w polskich przedsiębiorstwach wyraża się m.in. w pojawieniu się innych, oprócz dominującej formuły kosztowej, metod ustalania cen, a więc formuły popytowej i formuły opartej na cenach konkurentów. Strategia cenowa wchodzi w skład strategii marketingowej, która jest częścią strategii całego przedsiębiorstwa i jest wynikiem decyzji dotyczących cen na danym rynku produktowym. W ramach strategii cenowej przedsiębiorstwo uwzględnia kalkulację ceny podstawowej i adaptację ceny podstawowej do warunków rynkowych. Mimo że podmioty gospodarcze wykazują autonomię w opracowaniu i realizacji strategii cenowych, to jednak ich decyzje w tym zakresie podlegają wielu ograniczeniom. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
23--27
Opis fizyczny
Bibliografia
  • W. Cningham, J. Cunningham, C. Swift, Marketing. A Managerial Approach, South West Publishing, Cincinnati 1987, s. 504.
  • G. Karasiewicz, Marketingowe strategie cen, PWE, Warszawa 1997, s. 32-33.
  • Ph. Kotler, Marketing - analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994, s. 745.
  • H. Simon, Zarządzanie cenami, PWN, Warszawa 1996, s. 625.
  • P. Waniowski, Strategie cenowe, PWE, Warszawa 2003, s. 10.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000140308678

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.