PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2006 | nr 5 | 15--19
Tytuł artykułu

Wielokanałowe systemy dystrybucji

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Liczba kanałów dystrybucji i różnych produktów się zwiększa. Towar można nabyć, udając się do sklepu lub kiosku, zamawiając go pocztą, telefonicznie bądź przez Internet. Przedsiębiorstwo, które korzysta tylko z jednego kanału dystrybucji, będzie musiało zmierzyć się z konkurencją wszystkich pozostałych kanałów. Pierwsze publikacje o fenomenie wielokanałowych systemów dystrybucji pojawiły się w Stanach Zjednoczonych już w latach 70. XX w. Kolejne prace na ten temat ukazały się pod koniec lat 80., wprowadzając pojęcie marketingu wielokanałowego (ang. "multi-channel marketing") oraz wyjaśniając kwestię podziału zadań spełnianych przez różne kanały dystrybucji. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
15--19
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • F.J. Beier, K. Rutkowski, Logistyka, SGH, Warszawa 1993, s. 26.
  • P. Blajer, Liderzy nadal ci sami, "Rzeczpospolita" z 18.04.2003.
  • R. E. Corey, F. V. Cespedes, V.K. Rangan, Going to Market, Boston, Mass., 1989; F.V. Cespedes, R.E. Corey, Managing Multiple Channels, "Business Horizons" 1990, No. 4.
  • M. Christopher, H. Peck, Logistyka marketingowa, PWE, Warszawa 2005, s. 20.
  • W. Grzegorczyk, Marketing na rynku międzynarodowym, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005, s. 179-180.
  • K. Iwińska-Knop, Kanały rynku we współczesnej gospodarce, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, 2004, s. 195-196.
  • Jeden rynek nie wystarcza. Rozmowa z Adamem Krzanowskim, prezesem firmy meblarskiej Nowy Styl, "Rzeczpospolita" 2 14.10.2002, dodatek "Nasza Europa".
  • Konkurencyjne koszty, "Rzeczpospolita" z 21.02.2003.
  • Ph. Kotler, Marketing od A do Z, PWE, Warszawa 2004, s. 61.
  • Ph. Kotler, Ph. Kotler odpowiada na pytania na temat marketingu, Rebis, Poznań 2004, s. 88.
  • E. E. Mauen, Principles of Marketing Channel Management, Lexington, Mass., 1977, s. 98-109.
  • R.T. Moriarty, U. Moran, Managing Hybrid Marketing System, "Harvard Business Review" 1990, November-December.
  • Pomogła restrukturyzacja, "Rzeczpospolita" z 31.08.-01.09.2002.
  • B. Rosenbloom, Marketing Channels. A Management View, The Dryden Press 1999, s. 451.
  • M. Schögel, Mehrkanalsysteme in der Distribution, dysertacja, Universität St. Gallen, 1997.
  • M. Schögel, T. Tomczak, Management von Mehrkanalsystemen, "Thexis - Fachbericht für Marketing" 1995,nr 4
  • H. Schramm-Klein, Multi-Channel-Retailing. Deutscher Universiläts-Verlag, Wiesbaden 2003, s. 21. Cyt. za: Logistyka dystrybucji, K. Rutkowska (red.), SGH, Warszawa 2005, s. 25.
  • L.W. Stern, A.L. El-Ansary, A.T. Coughlan, Kanały marketingowe, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 330.
  • K. P. Wiedman, H. Buxer, F. Buckler, Hybrid-Commerce: Zukunftoptionfür Anbietersysteme der "New und old Economy", "Der Markt" 2001, nr l, s. 31-34.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000140313767

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.