Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Różnorodność, szybkość i intensywność zmian w otoczeniu konsumentów, zwłaszcza w okresie internacjonalizacji podmiotów gry rynkowej, globalizacji gospodarki światowej oraz oddziaływania procesów integracyjnych dyktuje potrzebę badań nad efektami tych zmian. Na polskim rynku procesy internacjonalistyczne najwyraźniej można zaobserwować w sektorze finansowym. Procesy te nie pozostają bez wpływu na zachowania konsumentów. Wymagają one bowiem od nich podjęcia szeregu decyzji przystosowawczych. Jednym ze sposobów na dostosowanie się do zdywersyfikowanej rzeczywistości rynkowej jest przyjęcie przez konsumenta postawy etnocentrycznej. Postawa ta przejawia się w konsekwentnym i świadomym korzystaniu z usług polskich instytucji finansowych, a tym samy "odrzuceniu" instytucji zagranicznych, obcych konsumentowi. Zatem, aby ocenić wpływ zagranicznych instytucji finansowych na zachowania rynkowe konsumentów, konieczne staje się przede wszystkim określenie poziomu i stopnia zróżnicowania zjawiska etnocentryzmu konsumenckiego. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
Bibliografia
- R.A. Bauer, Dynamic Marketing for Changing World, AMA, Chicago 1960, 389-398
- K. Karcz:, Międzynarodowe badania marketingowe. Uwarunkowania kulturowe, PWE, Warszawa 2004, s. 248
- Rymarczyk, Internacjonalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1996, s. 13
- S. Smyczek, Aspiracje i cele ekonomiczne polskich konsumentów, AE, Katowice 2001, maszynopis
- A. Szromnik, Etnocentryzm konsumencki jako zjawisko społeczne i problem badawczy. W: Konsument - przedsiębiorstwo - przestrzeń, CBiE, AE, Katowice 1998, s. 239
- www.stat.gov.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000140319531