PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 88 | 225--233
Tytuł artykułu

Strategia kooperacji przedsiębiorstw jako odpowiedź na zmiany otoczenia rynkowego

Autorzy
Warianty tytułu
A Corporate Co-Operation Strategy as an Answer to a Changing Market Environment
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono zmiany jakie zachodzą w otoczeniu przedsiębiorstwa w wyniku procesu globalizacji gospodarki. Zaprezentowano cechy charakteryzujące turbulencję otoczenia. Opisano również realizację strategii kooperacji przedsiębiorstw oraz korzyści z tego wynikające.
EN
The constantly changing structure of market competition as well as the turbulently developing environment require new orientation of the enterprises. Increasing globalisation processes make competition more and more intense. Such market conditions force enterprises to create cooperation strategies, often enabling company's survival and development. Today successful enterprises have to realise that they should compete in a way that enhances rather than undercuts inter-firm cooperation. They should understand when and how to share resources, to combine forces, to do things that benefit another partner, in the interest of superior overall performance of the whole network they exist in. The point of the current company shape-up boom is to achieve synergies, the value that comes when the whole adds up to more than the sum of the parts. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
225--233
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Adamkiewicz-Drawiłło H.G. [2201], Proces dostosowywania się przedsiębiorstw do rynku jako czynnik poprawy konkurencyjności w warunkach globalizacji, w: B. Godziszewski, M. Haffer, M.J. Stankiewicz (red.) Przedsiębiorstwo na przełomie wieków, Wydawnictwo UMK, Toruń
  • Ansoff H.I. [1985], Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa
  • EastonG. [1992], Industrial Networks: A Review, w: B. Axelsson, G. Easton (eds.) Industrial Networks. A New View of Reality, Routledge, London
  • Haffer M. [2004], Wnioski z badań i rekomendacje dla strategii innowacyjnej regionu, w: M. Haffer (red.), Innowacyjność i potrzeby proinnowacyjne przedsiębiorstw regionu kujawsko-pomorskiego, Wydawnictwo UMK, Toruń
  • Innovative Networks. Co-operation in National Innovation Systems, OECD, Paris 2001^ Janasz W. [2003], Przedsiębiorstwo wobec rosnących wyzwań przyszłości, w: W. Janasz (red.) Innowacje w modelach działalności przedsiębiorstw, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin
  • Johanson J., Mattsson L.G. [1987], Internationalisation in Industrial Systems: A Network ApproachCompared with a Transaction Cost Approach, International Studies of Management Organisation, 17, 1
  • Koch R. [1998], Strategia. Jak opracować i wprowadzić w życie strategię, Przewodnik, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków
  • Local Partnership, Clusters and SME Globalization, w: Enhancing the Competitiveness of SMEs in the Global Economy: Strategies and Policies, Conference for Ministers responsible for SMEs and Industry Ministers, Bologna, Italy, 14-15 June 2000, OECD 2000
  • Nizard G. [1998], Metamorfozy przedsiębiorstwa. Zarządzanie w zmiennym otoczeniu organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa
  • Pierścionek Z. [2003], Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa
  • Porter M.E. [2001], Porter o konkurencji, PWE, Warszawa
  • Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2001-2002, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2002
  • Sakai K., Kang N.H. [2000], International Strategic Slliances: Their Role in Industrial Globalization, OECD, DSTI/DOC 5
  • Stankiewicz M.J. [2002], Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, TNOiK, Toruń
  • Strategor [1995], Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa
  • Sudolska A. [2004], Stan i potrzeba współpracy przedsiębiorstw z podmiotami otoczenia sektorowego, w: M. Haffer (red.) Innowacyjność i potrzeby proinnowacyjne przedsiębiorstw regionu kujawsko-pomorskiego, Wydawnictwo UMK, Toruń
  • Supernat J. [1998], Zarządzanie strategiczne. Pojęcia i koncepcje, Wrocław
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000140493032

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.