PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2006 | nr 4 | 2--6
Tytuł artykułu

Tworzenie przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw w warunkach integracji z Unią Europejską - cz. 1

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Proces akcesji Polski do Unii Europejskiej powoduje powstawanie wielu zagrożeń i szans rozwojowych dla polskich przedsiębiorstw na rozszerzonym wewnętrznym rynku unijnym. Rozszerzenie UE, powiększenie unijnego rynku wewnętrznego oznacza m.in. ułatwienie dostępu do tego rynku większej liczbie oferentów (w wyniku eliminacji barier pozataryfowych dla swobodnego przepływu towarów, liberalizacji większości rynków usług, stopniowego wprowadzania swobody przemieszczania się pracowników), co -- z jednej strony -- zwiększa możliwości ekspansji zarówno dla polskich przedsiębiorstw, jak i podmiotów z innych krajów członkowskich. Z drugiej strony jednak rozszerzenie rynku jest związane z nasilaniem się konkurencji w przekroju poszczególnych branż na rynkach krajowych (regionalnych) uznanych za szczególnie atrakcyjne. W drugiej części artykułu - który ukaże się w numerze 5 "Marketingu i Rynku" - autorzy skoncentrują się na analizie możliwości tworzenia przewagi konkurencyjnej i doboru narzędzi konkurowania przez polskie przedsiębiorstwa w warunkach integracji z UE. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
2--6
Opis fizyczny
Bibliografia
  • J.D. Hansen, J.G. Joergensen. Rynek wewnętrzny a restrukturyzacja przemysłu w Unii Europejskiej. W: Ekonomiczne i społeczne aspekty integracji Polski z Unią Europejską, B. Klimczak, L. Olszewski, Z. Pisz (red,), AE, Wrocław 2000
  • M. Gorynia, Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw. W: Gospodarka Polski przed wejściem do Unii Europejskiej, J. Lipiński, A. Sławiński (red.), PWE-PTE, Warszawa 2002
  • Polska w Unii Europejskiej - doświadczenia pierwszego roku członkostwa, UKIE, Warszawa 2005, www.ukie.gov.pl.
  • Jak polskie firmy rozwijają się dzięki funduszom strukturalnym. Duży apetyt, małe umiejętności, "Rzeczpospolita" z dn. 2-3.05.2005.
  • Lista 500 - Największe firmy Rzeczpospolitej, dodatek do "Rzeczpospolitej" z dn. 20.04.2005.
  • Luka konkurencyjna na poziomie przedsiębiorstwa a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej, M Gorynia (red.), AE, Poznań 2002
  • Wspólna Europa. Przedsiębiorstwo wobec globalizacji, H. Brdulak, T. Gołębiowski (red.), SGH-PWE, Warszawa 2001
  • Konkurencyjność gospodarki Polski w dobie integracji z Unią Europejską i globalizacji, materiały konferencyjne, SGH, Warszawa 2000
  • Wspólna Europa. Międzynarodowa konkurencyjność polskich przedsiębiorstw, H. Brdulak (red.), SGH, Warszawa 1999.
  • Odwróć tabelę - Polska na czele, "Gazeta Wyborcza" z dn. 12.05.2005.
  • Raport ASM Centrum Badań i Opinii Rynku, marzec 2004.
  • Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2001-2002, PARP, Warszawa 2003.
  • "Rzeczpospolita" z dn. 26.06.2002.
  • G. Wojtkowska-Łodej, Polskie przedsiębiorstwa na wewnętrznym rynku europejskim. Szanse i zagrożenia, "Zeszyty Naukowe" nr 16, Kolegium Gospodarki Światowej, SGH, Warszawa 2004.
  • www.prywatni.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000141385862

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.