PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2005 | nr 6 | 13--18
Tytuł artykułu

Typologia konsumentów indywidualnych na rynku usług finansowych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Problematyka zachowań konsumentów na rynku usług finansowych nabiera coraz większego znaczenia w polskiej gospodarce. Wynika to z silnego wzrostu tego sektora gospodarki, a także z faktu, iż w miarę podwyższania się poziomu życia społeczeństwa, rozwoju sposobów świadczenia nowych, nieznanych uprzednio usług finansowych oraz zachodzących przemian cywilizacyjno-kulturalnych, zmieniają się w szybkim tempie wzorce postępowania konsumentów i podejmowane przez nich decyzje odnośnie form, sposobów i środków zaspokajania potrzeb finansowych. To z kolei prowadzi do dużego zróżnicowania związanych z tym zachowań. Zróżnicowanie to dotyczy zarówno aspiracji, potrzeb, jak i sposobu ich zaspokojenia, wielkości oraz struktury konsumpcji usług finansowych. Konieczne staje się zatem ukazanie możliwie pełnego obrazu zachowań według pewnej logicznej konsekwencji, tj. poprzez właściwie przeprowadzoną typologię konsumentów na rynku usług finansowych. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
13--18
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • J. Dietl, Marketing, PWE, Warszawa 1977, s.170.
  • E. Kieżel, Typologia konsumentów źródłem wiedzy marketingowej przedsiębiorstwa , Zeszyty Naukowe AE, nr 141, Katowice 1997, s. 5.
  • J. Kmita, Wykłady z logiki metodologii nauk, PWN, Warszawa 1973, s. 161.
  • A. Kusińska, Typologia konsumentów w kształtowaniu strategii przedsiębiorstw. W: U progu gospodarki rynkowej- dylematy przedsiębiorstw i konsumentów, materiały konferencyjne IRWiK, Warszawa 1990.
  • S. Nowak, Metodologia badań socjologicznych, PWN, Warszwa 1970, s. 92.
  • S. Nowak, Metodologia badań społecznych, PWN, Warszwa 1985, s. 161.
  • W.R. Smith, Products Differentiation and Market Segmentation as Alterantive Market Strategies, "Journal of Marketing" 1976, No. 1.
  • S. Smyczek, I. Sowa, Konsument na rynku - zachowania, modele, aplikacje, Difin, Warszawa 2005, s. 30.
  • A. Wiszniewski, Ekonomika konsumpcji, PWN, Warszawa 1983, s. 185.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000141506139

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.