PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 2 | 482--491
Tytuł artykułu

Od portfela produktów do portfela klientów - zarządzanie klientami w firmie

Warianty tytułu
From the Wallet of Products to Customers' Wallet - Managing Customers in the Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kształtowanie portfela klientów powinno być procesem obejmującym strategiczną segmentacja rynku oraz dokładną analizę relacji pomiędzy firmą i jej klientami oraz opłacalności tych relacji. Zaprezentowano nowe podejście do planowania marketingowego w firmie, proces kształtowania portfela klientów i wybrane metody służące do segmentacji i wyboru najbardziej korzystnych klientów dla firmy, którym możemy nadać miano kluczowych klientów.
EN
The process of the construction of customers' wallet has to include the market segmentation and the precise analysis of the relation between the company and her customers. This process should contain the estimation of customers' profitability for the company. Not many companies are analysing profitability of one's relationships with customers present. And therefore the majority of companies doesn't have success on the market even when he is pick up the quality of the customer care, implement programs of loyalty and CRM systems into practice. A new approach to marketing planning was presented in the article in the company, shaping customers' wallet by the process and chosen methods serving to the segmentation and most profitable customers' choice for the company whom. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
482--491
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Burnett K. (2002), Zarządzanie kluczowymi klientami, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Cheverton P. (2001), Zarządzanie kluczowymi klientami, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Christopher M. (2000), Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw, Polskie Centrum Doradztwa Logistycznego, Warszawa.
  • Dembińska-Cyran L, Hołub-Iwan J., Perene J. (2004), Zarządzanie relacjami z klientem, DIFIN, Warszawa.
  • Garbarski L., Rutkowski L, Wrzosek W. (2000), Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE Warszawa.
  • Kapłan R., Cooper R. (2000), Zarządzanie kosztami i efektywnością, Dom Wydawniczy ABC, Kraków.
  • Kotler Ph. (1994), Marketing, Gebethner & Ska, Warszawa.
  • Obój K. (2000), Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
  • Payne A. (2006), Handbook of CRM. Achieving Excellence in Customer Management, Butterworth-Heinemann, Oxford.
  • Perene J., Hołub J. (1999), Ocena grup strategicznych jako instrument analizy rynku i konkurencji, cz. l, "Marketing i Rynek".
  • Perene J., Hołub J. (1999), Ocena grup strategicznych jako instrument analizy rynku i konkurencji, cz. 2, "Marketing i Rynek".
  • Tracy В., Scheelen F.M. (1998), Nowoczesny menedżer sprzedaży, Muza S.A., Warszawa.
  • Vollmut H.J. (1995), Controlling, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000141779133

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.