PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2006 | nr 9 | 20--24
Tytuł artykułu

Znaczenie informacji dla kształtowania więzi z klientami w firmach usługowych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współcześnie informacja stała się jednym z najcenniejszych zasobów firm, dlatego też jest określenia mianem złota XXI wieku. Warto w tym miejscu zacytować stwierdzenie E.K. Geffroy'a, autora clientingu: "potęga informacji zwycięża potęgę pieniądza". W dobie dynamicznego rozwoju e-usług jest to niezwykle trafne stwierdzenie. Posiadanie odpowiednich informacji pozwala firmie działać bardziej sprawnie i dynamicznie planować swoją przyszłość, w tym działania marketingowe. Problemem staje się już nie tyle dotarcie do odpowiednich informacji, ale właściwe ich selekcjonowanie i umiejętne wykorzystanie. Jak powiedział M. MacLewin: "Nasze czasy to czasy przełamywania barier, odchodzenie od starych kategorii, czasy szerokich poszukiwań. Dotarliśmy już do punktu, gdzie potrzebna jest kontrola korekcyjna, wypływająca z wiedzy na temat środków masowej informacji i ich ogólnego wpływu na nas wszystkich". Znaczącą rolę w poszukiwaniu i emitowaniu informacji odgrywa Internet. Coraz bardziej konkurencyjne warunki, w jakich przychodzi funkcjonować firmom usługowym na rynku wymagają od nich nie tylko przekazywania informacji na rynek, ale także odbierania sygnałów z rynku, prowadzenia swoistego, interaktywnego dialogu z obecnymi i przyszłymi podmiotami rynku. Autorki prezentują w artykule wyniki badania przeprowadzonego wśród warszawskich firm usługowych, które miało wskazać miejsce konsumenta w strategiach przedsiębiorstw.(abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
20--24
Opis fizyczny
Bibliografia
  • G.R. Foxall, R.E. Goldsmith, Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1998, s. 18.
  • E.K. Geffroy, Jedyne, co przeszkadza, to klient. Agencja Wyd. Placet, Warszawa 1996, s. 163.
  • U. Kłosiewicz-Górecka, B. Słomińska, Informacja w budowaniu pozycji rynkowej małej i średniej firmy, IRWiK, Warszawa 2005, s. 13.
  • B. Marciniak, Informacja jako produkt - dobro czy usługa?, Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów SGH, Warszawa 2003, s. 134.
  • B. Stinnett, Myśl jak Twój klient, Wyd. Helion, Gliwice 2006, s. 160.
  • E. Urbanowska-Sojkin, B. Sojkin, Informacyjne wspomaganie decyzji marketingowych - paradygmat, fakty i oczekiwania praktyków. W: Marketing. Przełom wieków. Paradygmaty. Zastosowania, praca zbiorowa pod red. red. K. Mazurek-Łopacińskiej, A. Styś, AE, Wrocław 2000, s. 128.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000142007215

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.