PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2006 | nr 4 | 28--34
Tytuł artykułu

Uwarunkowania oraz metody wdrażania orientacji marketingowych w klubach sportowych w Polsce

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Na początku lat 90. XX w. warunki, w jakich działały kluby sportowe w Polsce, uległy radykalnym zmianom. Znaczne ograniczenie środków finansowych do tej pory gwarantowanych przez państwo lub tzw. zakłady opiekuńcze spowodowało, że dalsze funkcjonowanie większości klubów zależało od operatywności ich działaczy, a przede wszystkim od reorientacji koncepcji działania. Nową, chętnie stosowaną okazała się koncepcja marketingu sportowego, która na wzór rozwiązań krajów zachodnich szybko znalazła wielu zwolenników. Specyfika rynku sportowego powoduje jednak, że implementacja marketingu w klubach sportowych napotyka wiele barier. Ich pokonanie zależy od umiejętności i determinacji menedżerów sportu, którzy na różne sposoby starają się skutecznie przeprowadzić proces reorientacji zarządzanych przez siebie organizacji. To spostrzeżenie stało się inspiracją do przeprowadzenia badań poświęconych identyfikacji uwarunkowań oraz metod, jakimi posługują się menedżerowie sportu w procesie wdrażania orientacji marketingowej w klubach sportowych. Artykuł prezentuje rezultaty badawcze, stanowiące odpowiedź na tak postawiony problem. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
28--34
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • K. Fonfara, Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, P WE, Warszawa 1999, s. 89.
  • D.C. Funk, Customer-Based Marketing: The Use of Micro-Segmentation Strategies for Understanding Sport Consumption, "International Journal of Sports Marketing & Sponsorship" 2002, No. 10.
  • Kluby sportowe w Polsce w latach 1999-2002, GUS, Warszawa-Rzeszów 2001 i 2004.
  • A.M. Levin, F. Beasley, T. Gamble, Brand Loyalty of NASCAR Fans Towards Sponsors: The Impact of Fan Identification, "International Journal of Sports Marketing & Sponsorship" 2004, No. 6.
  • D.F. Mahony, D.R. Howard, Sport Business in the Next Decade: A Great Overview of Expected Trends, "Journal of Sport Management" 2001, No. 15.
  • B. Ryba, Organizacja i zarządzanie sportem polskim, Resortowe Centrum Meto-dyczno-Szkoleniowe Kultury Fizycznej i Sportu, Warszawa 1995, s. 30-41.
  • M.D. Shank, Sports Marketing, Prentice Hall, New Jersey 2002, s. 11.
  • Z. Waśkowski, Ocena atrakcyjności widowiska sportowego, www.swiatmarketingu.pl, 2003.
  • D.C. Watt, Sports Management and Administration, Routledge, New York 2003, s. 174.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000142007470

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.