Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Konsument jest indywidualnym, suwerennym podmiotem gospodarczym podejmującym decyzje, które w sferze spożycia są związane z zaspokajaniem potrzeb konsumpcyjnych. Życie konsumenta determinują dwa podstawowe wymiary: czas i przestrzeń. O ile na przestrzeń (fizyczną, społeczną czy kulturową) konsument może mieć wpływ (np. poprzez zmianę miejsca zamieszkania), o tyle na wymiar czasu nie. Czas może być rozpatrywany jako pewne odcinki w skali dnia, tygodnia, roku bądź pewne etapy ludzkiego życia (od narodzin do śmierci). Zatem czas może stanowić swojego rodzaju kryterium podziału życia na pewne etapy, a wiek konsumentów może pozwolić na ich podział na segmenty. W literaturze przedmiotu wyodrębnia się w związku z tym segment dzieci, segment ludzi starszych, segment młodych konsumentów. Ten ostatni jest przedmiotem zainteresowania autora artykułu.(abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
Bibliografia
- W. Chmielowska, T. Pałaszewska-Reindl, B. Wrońska, Właściwości rynku młodzieżowego, BIHW, Warszawa 1972, s. 9.
- A. Olejniczuk-Merta, Rynek młodych konsumentów, Difin, Warszawa 2001, s. 18-33.
- Współczesne dylematy młodych konsumentów, praca zbiorowa pod red. A. Olejniczuk-Merty, IRWiK, Warszawa 2003, s. 171.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000142008885