Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Autor powołuje się na opinię praktyków marketingu pisząc, że konsumenci kupują produkty, które stanowią rozszerzenie ich osobowości. Motywuje to do badań i poszukiwań związków pomiędzy osobowością konsumenta a jego zachowaniami. Zdaniem autora, wszystko wskazuje na to, że można coraz lepiej rozumieć i wykorzystywać te zależności w praktyce marketingowej. W artykule jest mowa m, in. O badaniach psychograficznych, w których poza pomiarem profilu osobowości zbiera się wiele innych informacji na temat konsumentów, na przykład: postawy i poglądy, hierarchia wartości, preferencje dotyczące korzystania z mediów (telewizja, radio, prasa), aktywności w czasie wolnym, zachowania konsumenckie.
Twórcy
autor
Bibliografia
- M.R. Solomon "Zachowania i zwyczaje konsumentów", Helion, 2006
- W. L. Wilkie "Consumer Behavior" John Wiley and Sons, 1990
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000142093699