PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2005 | nr 6 | 19--24
Tytuł artykułu

Wiarygodność internetowych badań ankietowych

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Internet jest medium coraz częściej wykorzystywanym na świecie do realizacji badań opinii publicznej czy badań marketingowych. Może on być wykorzystywany do realizacji badań pierwotnych - ilościowych, jak i jakościowych oraz badań wtórnych. Przedmiotem zainteresowania w artykule są badania ankietowe jako obecnie najpopularniejsza forma wykorzystania internetu w badaniach pierwotnych. Mimo że techniczne możliwości wykorzystania internetu do realizacji badań istnieją już od prawie 10 lat, odsetek badań online -badań ankietowych -jest mimo wszystko ograniczony. Są liczne przyczyny tego faktu. Jedną z nich jest na pewno ograniczona penetracja internetu w wielu krajach świata. Innym ważnym ograniczeniem są też obawy związane z wykorzystaniem internetu w badaniach marketingowych czy opinii publicznej. Często twierdzi się, że wiarygodność badań internetowych jest mniejsza niż w przypadku badań opartych na technikach tradycyjnych, takich jak wywiad bezpośredni, telefoniczny czy ankieta pocztowa. Czy tak rzeczywiście jest? Czy internet może być wykorzystywany do realizacji badań marketingowych służących podejmowaniu decyzji marketingowych? Czy badania wykorzystujące internet mogą być wiarygodne w warunkach polskich? (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
19--24
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • C. Chatt, J.M. Denis, Data Collection Mode Effects Controlling for Sample Origins in a Panel Survey: Telephone versus Internet, 2003 Annual Meeting of the Midwest Chapter of the American Associations for Public Opinion Research, www.websm.org.
  • P. Compley, Pop-up Surveys, What Works What Does Not Work and What Will Work in Future, konferencja Net Effects, Esomar 2000.
  • E. Duliniec, A. Sznajder, Internetowe badania marketingowe w Polsce i na świecie. W: Kontrowersje wokół marketingu w Polsce - tożsamość, etyka, przyszłość, pod red. L. Garbarskiego, Warszawa 2004.
  • M. Sobocińska, Badania marketingowe przez Internet - zalety i ograniczenia oraz zastosowania. W: Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym, "Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica", nr 179, Łódź 2004.
  • J. Wilkie, Ch. Adams, Z. Girnius, Internet Testing. A Landmark Study of the Diference between Mall Intercept and On-Line Interviewing in the United States, In: Net Effects. Worldwide Internet Conference, London 1999, ESOMAR, Amsterdam 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000142383959

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.