Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W ostatnim czasie w polskim środowisku akademickim rozgorzała dyskusja na temat naukowego statusu marketingu, a zwłaszcza jego pozycji jako dyscypliny naukowej.Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie koncepcyjnych założeń marketingu relacyjnego. Zostały także przedstawione najważniejsze szkoły marketingu relacyjnego.
Twórcy
Bibliografia
- L.L. Berry, Relationship Marketing. In: L.L. Bery, G.L. Shostack, G.D. Upah, Emerging Perspectives on Services Marketing, AMA, Chicago 1983.
- J. Brilman, Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
- J. Dietl, Czy ekspansja marketingu może spowodować jego unicestwienie? W: Kontrowersje wokół marketingu w Polsce, pod. red. L. Garbarskiego, WSPiZ, Warszawa 2004; Ch, Grönroos, Service Management and Marketing. Managing the Moments of Truth in Service Competition, Free Press, Lexington 1990.
- E. Gummeson, Total Relationship Marketing: Moving from the 4P to the 30 Rs, Butterworth-Heinemann, Oxford 1999.
- J. Otto, Marketing relacji, Koncepcja i stosowanie, C.H. Beck, Warszawa 2001.
- R. Palmer, A. Lindgreen, J. Vanhamme, Relationship Marketing Schools of Thought and Future Research Directions, "Marketing Intelligence & Planning" 2005, No. 3.
- L. Ryals, A. Payne, Customer Relationship Management in Financial Services. Towards Information-enabled Relationship Marketing, "Journal of Strategic Marketing" 2001, No. 9.
- A. Sagan, Teoretyczne podstawy marketingu - 50 lat poszukiwań, "Marketing i Rynek" 2005, nr 7.
- J. Szumilak, W sprawie naukowego statusu marketingu, "Marketing i Rynek" 2005, nr 8.
- L. Żabiński, O niektórych argumentach krytyki marketingu jako dyscypliny nauki - polemicznie. W: Kontrowersje wokół marketingu - tożsamość, etyka, przyszłość, WSPiZ, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000142384841