PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2006 | nr 3 | 9--13
Tytuł artykułu

Nastrój, emocje i ich wykorzystanie w marketingu

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wiele badań i analiz sprawdzających podatność na wpływ społeczny. Wiadomo jednak, że u podłoża podatności na wpływ społeczny mogą leżeć przeżywane przez człowieka emocje. Tym właśnie kwestiom poświęcony jest niniejszy artykuł, Szczególnie porusza kwestie znaczenia samego pobudzenia fizjologicznego odczuwanego przez osobę, która o coś prosi albo której się coś proponuje, a także rolą, jaką w podatności na wpływ społeczny odgrywają przeżywane przez nas nastroje.
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
9--13
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • R.S. Baron, D.L. Moore, The Impact of Exercise Induced Arousal on Social Cognition, "Social Cognition" 1987, No, 5.
  • G.V. Bodenhausen, Emotions, Arousal and Stereotypic Judgments: A Heuristic Model of Affect and Stereotyping. In: Affect, Cognition, and Stereotyping: Interactive Processes in Group Perception, D.M. Mackie, D.L. Hamilton (eds.), Academic Press, San Diego 1993, s. 13-37.
  • L. Bogart, Ch. Lehman, The Case of the 30-second Commercial, "Journal of Advertising Research" 1983, Vol. 23.
  • A. Cann, J.G. Balckwelder, Compliance and Mood: A Field Investigation of the Impact of Embarrassment, "Journal of Psychology" 1984, Vol. 11.
  • V.K. Corfield, The Role of Arousal and Cognitive Complexity in Susceptibility to Social Influence, "Journal of Personality" 1969, Vol. 37.
  • N.H. Frijda, The Emotions. Studies in Emotion & Social Interaction, Maison de Sciences de l''Homme and Cambridge University Press, Paris 1986.
  • A.M. Isen, Positive Affect, Cognitive Processes, and Social Behaviour, "Advances in Experimental Social Psychology" 1987, Vol. 20.
  • B.C. Lacey, J.I. Lacey, Two-Way Communication between the Hearth and the Brain. Significance of Time within Cardiac Cycle, "American Psychologist" 1978, Vol. 33.
  • K. Oatley, J.M. Jenkis, Zrozumieć emocje, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  • M. Payelchak, J. Antil, J. Munch, The Super Bowl: Ań Investigation into the Relationship Among Program Context, Emotional Experience and Ad Recall, "Journal of Consumer Research" 2001, Vol. 15.
  • K.H. Pribram, D. McGuiness, Arousal, Activation, and Effort in the Control of Attention, "Psychological Review" 1975, Vol. 82.
  • B. Rind, P. Bordia, Effect on Restaurant Tipping of Male and Female Servers Drawing a Happy, Smiling Face on Backs of Customers' Checks, "Journal of Applied Social Psychology" 1996, Vol. 26.
  • F. Strack, L.L. Martin, S. Stepper, Inhibiting and Facilitating Conditions of Facial expressions: A Non-obtrusive Test of Facial Feedback Hypothesis, "Journal of Personality and Social Psychology" 1988, Vol. 54.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000142389425

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.