Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Obserwując rynki poszczególnych przedmiotów wymiany, z perspektywy czasu można dostrzec ich stopniowe przechodzenie przez pewne procesy ewolucyjne. Każdy rynek kiedyś "zaistniał", w wyniku zachodzących na nim procesów ulegał przekształceniom. Pewne rynki rozwijały się, inne zaś "zanikały". Problematyka procesów ewolucyjnych zachodzących na rynku leży w centrum zainteresowania modelu cyklu życia rynku, wywodzącego się z koncepcji cyklu życia produktu. Koncepcja ta opiera się na założeniu, iż wraz z upływem czasu rynki, podobnie jak organizmy żywe, podlegają "prawu istnienia i przemijania", przechodząc przez serię następujących po sobie faz ewolucyjnych. Krzywa cyklu życia rynku przyjmuje -- analogicznie do krzywej cyklu życia produktu -- postać krzywej "S", której przebieg przypomina krzywą rozkładu normalnego. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
Bibliografia
- P.N. Golder, G.J. Tellis. Growing, Growing, Gone: Cascades, Diffusion, and Turning Points in the Product Life Cycle, "Marketing Science" 2004, No. 2.
- M. Gort, S. Klepper, Time Paths in the Diffusion of Product Innovations, "Economic Journal" 1982, Vol. 82.
- A.M. McGahan. B.S. Silverman. How Does Innovative Activity Change as Industries Mature?, "International Journal of Industrial Organization" 2001, Issue 7.
- Strategie marketingowe, praca zbiorowa pod red. W. Wrzoska, PWE, Warszawa 2004, s. 132.
- W. Wrzosek, Funkcjonowanie rynku, PWE, Warszawa 1998, s. 338.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000142389505