PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 3 | 51--70
Tytuł artykułu

Instrumenty strategii kształtowania wizerunku na przykładzie miast polskich

Warianty tytułu
Identity Strategy Instruments Based on the Example of Polish Towns
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu było zidentyfikowanie głównych instrumentów strategii kształtowania wizerunku, stosowanych w miastach polskich. Dlatego wyodrębniono i scharakteryzowano najważniejsze instrumenty budowania pożądanego wizerunku miasta związane z wizualizacją, komunikacją oraz systemem zachowań, w tym działań marketingowych. Instrumenty te powinny ogniskować się wokół najważniejszych atrybutów miasta. Ustalono natomiast, iż miasta eksponują w swoich strategiach zbyt wiele wyróżników tożsamości, przez co ukształtowany wizerunek może stać się mało wyraźny i nieczytelny. Opracowanie oparto na wynikach badań empirycznych, dotyczących problemu budowania pożądanego wizerunku miasta przeprowadzonych w 206 wybranych polskich urzędach miejskich w latach 2003-2005. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper is based on the results of empirical studies concerning town identity building conducted in 206 selected town administration offices in Poland during the years 2003-2005. The paper aimed at identifying the main identity strategy instruments applied in Polish towns. For that purpose the major town identity building instruments related to visualization, communication and pattern of behaviours including marketing activities, were identified and characterized. Those instruments should be focused around the most important attributes of a given town. It was established, however, that towns expose too many attributes of identity in their strategies hence the image created can become unclear and illegible. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
51--70
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Altkorn J., 1996, "Wizerunek firmy jako marka", Marketing w Praktyce, nr 4.
  • Altkorn J., 1999, Wizualizacja firmy, Kraków: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.
  • Altkorn J., 2002, Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy, Kraków: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.
  • Krzyżak M., 1999, "Tożsamość wizualna wizytówką firmy", Aida-Media, nr 3.
  • Olsztyńska A., 2002, "Strategia marketingu wewnętrznego" (w:) H. Mruk (red), Strategie marketingowe, Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.
  • Pisarczyk B., 2002, "Komunikacja jako element marketingu" (w:) H. Mruk (red.), Komunikowanie się w biznesie, Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.
  • Rozwadowska B., 2002, "Public Relations jako element zintegrowanej komunikacji przedsiębiorstwa" (w:) H. Mruk (red.), Komunikowanie się w biznesie, Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.
  • Śliwińska K., 1999, Marketingowe instrumenty komunikowania się firmy z rynkiem, Katowice: Wydawnictwo Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000142448165

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.