PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 9 | 7--17
Tytuł artykułu

Wpływ dystrybucji na rynkową wartość przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Effect of Distribution on the Company's Market Value
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozważono znaczenie strategii dystrybucji w budowaniu rynkowej wartości przedsiębiorstwa. Scharakteryzowano kanały i formy dystrybucji. Przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych w wyselekcjonowanej grupie przedsiębiorstw.
EN
The main task of today's management is the maximization of the company's market value. This value is usually defined as the company's ability to gain profits in future as perceived by present and prospective investors. Distribution plays an important role in creating the company's value. It comprises the area of decisions and actions related to performing transactions and physical flow of products from their place of production to the place of consumption. Distribution becomes the source of competition advantage provided it contributes to the creation of the value so appreciated by customers, viz. product availability, usefulness of place, time, choice or appreciable cost reduction. In this article, in order to evaluate the effect of distribution upon the company's market value. the survey results obtained in 2005 in a group of 541 purpose-selected enterprises were utilized. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Efektywność marketingu, red. W. Wrzoska, PWE, W-wa 2005, s. 45.
  • Geyskens I., Gielens K., Dekimpe M. G, The Market Valuation of Internet channel additions, "Journal of Marketing", Chicago 2002. vol. 66.
  • Lee H. L., Sekret najbardziej efektywnych łańcuchów dostaw, "Harvard Business Review Polska" luty 2005.
  • Logistyka dystrybucji, red. K. Rutkowski, Difin, W-wa, s. 91-101.
  • Schary P. B., Skjott-Larsen T., Zarządzanie globalnym łańcuchem podaży, Wyd. Naukowe PWN, W-wa 2002, s. 285-390.
  • Sznajder A., Rynki elektroniczne w gospodarce światowej, "Gospodarka Narodowa" 2005 nr 1-2.
  • Zarzycka A. M., Wpływ Internetu na dystrybucję międzynarodową, "Marketing i Rynek" 2003 nr 6.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000142880835

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.