Czasopismo
2006
|
nr 1104 Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem : celowość, skuteczność, efektywność
|
345--350
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Outsourcing Networks - towards Interorganizational Networks
Języki publikacji
Abstrakty
Zamierzeniem autora było przedstawienie argumentów przemawiających za traktowaniem układów outsourcingowych, jako pewnego rodzaju sieci międzyorganizacyjnych oraz jako pewnego sposobu implementacji przez przedsiębiorstwa strategii działania w sieci.
Future belongs to a network. However, "the rules of efficient and effective network management are just emerging" [Koźmiński 2004] Outsourcing networks are a kind of interorganizational networks. The goal of the paper is to present the arguments for treating outsourcing networks as some kind of interorganizational network as well as a way of implementing company's network strategy. (original abstract)
Rocznik
Strony
345--350
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Bianchi P., Bellini N., Public Policies for Local Networks of Innovators, "Research Policy" 1991 no 20 (05).
- Bratnicki M., Zaproszenie do medytacji o granicach przedsiębiorstwa, [w:] Kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem - ciągłość i zmiana, red. J. Lichtarski, H. Jagoda, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 851, AE, Wrocław 2000.
- Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
- Delporte-Vermeiren D., Vervest P., Van Heck E., In Search of Margin for Business Networks: The European Patent Office, "European Management Journal" 2004, vol. 22, no 2, 2004, s. 167-182.
- Dworzecki Z., Żłobińska A., Regionalne sieci przedsiębiorstw jako globalna szansa dla małych i średnich przedsiębiorstw, [w:] Przedsiębiorstwo kooperujące, red. Z. Dworzecki, Euroexpert, Warszawa 2002.
- Dyer J., Singh., The Relational View: Cooperative Strategy and Sources of Interorganizational Competitive Advantage, "The Academy of Management Review" 1998, vol. 24, no 4.
- Hatch M.J., Teoria organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
- Kay J., Podstawy sukcesu firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
- Kay N.M., The Evolving Firm. Strategy and Structure in Industrial Organization, MacMillan Press, London 1982.
- Koźmiński A.K., Zarządzanie w warunkach niepewności, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
- Lichtarski J., Istota i formy współpracy, [w:] Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, red. J. Lichtarski, AE, Wrocław 2003.
- Perechuda K., Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwie sieciowym, AE, Wrocław 2005.
- Prahalad C.K., Ramaswamy V., Co-opting Customer Competence, "Harvard Business Review", Jan.-Feb. 2000, s. 79-87.
- Prahalad C. K., Ramaswamy V., The New Frontier Experience Innovation, "MITSIoan Management Review", summer, vol. 44, no 4, 2003, s. 12-19.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000142969418