PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 12 | 63--68
Tytuł artykułu

Zarządzanie wiedzą w systemach zarządzania jakością

Autorzy
Warianty tytułu
Knowledge Management in Quality Management Systems
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przedstawia rozważania dotyczące specyfiki zarządzania wiedzą w sektorze MSP oraz roli systemów zarządzania jakością opartych na wymaganiach normy ISO 9001 w promowaniu tej koncepcji. Szczególną uwagę zwrócono na powiązania zarządzania wiedzą z podejściem procesowym, stanowiącym jeden z filarów systemów zarządzania jakością. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the characteristics of knowledge management (KM) in SME sector and the role of quality management systems according to the ISO 9001 norm in promoting the KM concept. Particular attention is paid to relations between KM and process approach, being one of the pillars of quality management systems. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
63--68
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1. R. Bawden, O. Zuber-Skerritt, The concept of process management, The learning organization 2002, No. 3, s. 132-139.
  • 2. T. H. Davenport, D. W. De Long, M. C. Beers, Successful knowledge management projects, Sloan Management Review 1998, No. 2, s. 43-57.
  • 3. J. Dąbrowski, l. Koładkiewicz, Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach działających w Polsce- wyniki badań, [w:] Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, B. Wawrzyniak (red.), Wydawnictwo WSPiZ im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2003.
  • 4. W. M. Grudzewski, l. Hejduk, Zarządzanie wiedzą wyzwaniem przyszłości, [w:] Zmieniające się przedsiębiorstwo w zmieniającej się politycznie Europie. Zarządzanie zmianami, t. 4, T. Wawak (red.), Wydawnictwo Informacji Ekonomicznej, Uniwersytet Jagielloński, Kraków 2001.
  • 5. W. Karwowski, Zarządzanie wiedzą (cz. 1), Bezpieczeństwo Pracy 2004, nr 11, s. 11-14.
  • 6. D. Lim, J. Klobas, Knowledge management in small enterprises, The Electronic Library 2000, No. 6, s. 420-423.
  • 7. Ch. Lin, Ch. Wu, Managing knowledge contributed by ISO 9001:2000, International Journal of Quality and Reliability Management 2005, No. 9, s. 968-985.
  • 8. H. Matlay, Organisational learning in small learning organisations: an empirical overview, Education & Training 2000, No. 4/5, s. 202-210.
  • 9. R. McAdam, R. Reid, SME and large organization perceptions of knowledge management: comparisons and contrasts, Journal of Knowledge Management 2001, No. 3, s. 231-241.
  • 10. l. Nonaka, H. Takeuchi, Kreowanie wiedzy w organizacji. Jak spółki japońskie dynamizują procesy innowacyjne, Poltext, Warszawa 2000.
  • 11. R. Rutka, M. Czerska, Obszary diagnozowania zdolności przedsiębiorstwa „do uczenia się", [w:] Przedsiębiorczość, konkurencyjność, oraz kondycja małych i średnich przedsiębiorstw w obliczu integracji z Unią Europejską, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2003.
  • 12. P. M. Senge, Piąta Dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
  • 13. E. Skrzypek, Czynniki sukcesu firmy w warunkach GOW, [w:] (materiały) VII Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Success 2004 - Uwarunkowania sukcesu przedsiębiorstwa w gospodarce opartej na wiedzy", Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Lublin 2004.
  • 14. E. Skrzypek, Wpływ zarządzania jakością na konkurencyjność przedsiębiorstwa w warunkach UE, Problemy Jakości 2005, nr 11, s. 12-19.
  • 15. J. P. Touiller, P. Tomczak, Dlaczego polskie firmy źle zarządzają wiedzą?, Harvard Business Review Polska 2005, nr 4, s. 18-21.
  • 16. K. Y. Wong, E. Aspinwall, An empirical study of the factors for knowledge-management adoption in the SME sector, Journal of Knowledge Management 2005, No. 3, s. 64-82.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000143055269

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.