PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2008 | nr 3 | 20--24
Tytuł artykułu

Outsourcing na rynkach zagranicznych w strategiach marketingowych polskich przedsiębiorstw

Warianty tytułu
Outsourcing on foreign markets in marketing strategies of Polish companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Outsourcing jako sposób na podnoszenie efektywności funkcjonowania przedsiębiorstwa znany jest od wielu lat. W skali międzynarodowej szczególnie intensywnie rozwinął się jednak w ostatnich kilkunastu latach. W efekcie postępującej globalizacji coraz powszechniejsze staje się zjawisko przenoszenia wybranych procesów i funkcji przedsiębiorstwa poza granice kraju, zarówno w ramach typowych działań outsourcingowych (które można definiować jako wykorzystywanie zasobów zewnętrznych poprzez zlecanie wyspecjalizowanym niezależnym podmiotom procesów niezbędnych dla funkcjonowania własnego przedsiębiorstwa, które zostaną tam zrealizowane efektywniej, niż byłoby to możliwe we własnym zakresie), jak również w postaci tworzenia własnych filii w ramach wewnętrznych struktur przedsiębiorstwa. Rozważanie prowadzone w artykule są efektem przeprowadzonych badań empirycznych, a celem artykułu jest analiza wykorzystania outsourcingu przez polskie przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych. Badania objęły także motywy outsourcingu, jego rolę w strategii firmy oraz relacje z podmiotami zagranicznymi. (abstrakt oryginalny)
EN
Outsourcing strategy is well known for many years and for several years it has particularly intensively developed on the international market. In effect of progressing globalisation the phenomenon of moving chosen business processes abroad becomes more general. Considerations led in this article are based on the results of research project and the aim of the article is the analysis of use of outsourcing on foreign markets by Polish companies. Research included also the motivations to outsourcing, its role in the overall strategy and the relations with foreign companies. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
20--24
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • J. Światowiec, Więzi partnerskie na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2006, s. 11-26
  • A. Ward, J. Smith, Trust and Mistrust. Radical Risk Strategies in Business Relationships, J. Wiley & Sons, 2003, s. 1-36
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150049519

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.