PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 3 | 15--23
Tytuł artykułu

Kreowanie postaw przedsiębiorczych w systemie edukacji

Warianty tytułu
Creation of entrepreneurial attitudes by education system
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono istotę i znaczenie przedsiębiorczości. Określono czynniki wpływające na jej kształtowanie, opisano zmiany w polskim systemie edukacji oraz rolę nauczycieli w kształtowaniu postaw przedsiębiorczych. (abstrakt oryginalny)
EN
The essence and significance of entrepreneurship are presented in the study. Factors of influence on entrepreneurship development are defined, changes in the Polish education system, and the role of teachers in shaping entrepreneurial attitudes among students are described. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
15--23
Opis fizyczny
Bibliografia
  • 1. P. F. Drucker, Innowacje i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, Wyd. PWE, Warszawa 1992.
  • 2. W. M. Grudzewski, l. K. Hejduk, Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych, Wyd. Difin, Warszawa 2007.
  • 3. W. M. Grudzewski, l. K. Hejduk, Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach, Wyd. Difin, Warszawa 2004.
  • 4. B. R. Kuc, Od zarządzania do przywództwa, Wyd. Menedżerskie PTM, Warszawa 2004.
  • 5. Cz. Kupisiewicz, Dydaktyka ogólna, Oficyna Wydawnicza Graf Punkt, Warszawa 2000.
  • 6. P. Mc Gowan, Innowacje i przedsiębiorczość wewnętrzna, [w:] Praktyka kierowania, D. Steward (red.), Wyd. PWE, Warszawa 1994.
  • 7. W. Okoń, Słownik pedagogiczny, Wyd. PWN, Warszawa 1984.
  • 8. J. Schumpeter, Teoria rozwoju gospodarczego, Wyd. PWN, Warszawa 1960.
  • 9. Z. Tarkowski, Test Przedsiębiorczości, Wyd. Fundacja „Orator", Lublin 2003.
  • 10. P. Wachowiak, Kształtowanie umiejętności przedsiębiorczych, [w:] P. Wachowiak, M. Dąbrowski, B. Majewski (red.), Kształtowanie postaw przedsiębiorczych a edukacja ekonomiczna, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2007.
  • 11. W. J. Wiszniewski (red.), Komunikat z międzynarodowych badań nad edukacją przedsiębiorczości, Zeszyty Naukowe nr 36, Warszawska Wyższa Szkoła Ekonomiczna im. Edwarda Wiszniewskiego, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150050278

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.