PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 3 | 31--35
Tytuł artykułu

Stymulowanie innowacji poprzez sieci aliansów

Warianty tytułu
Stimulation of innovations by alliances networks
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule skoncentrowano się na sieciach aliansów i ich zdolności do stymulowania innowacji. Wykorzystując przypadek sieci PDA, zaprezentowano praktyczny opis tego procesu. (abstrakt oryginalny)
EN
The article focuses on networks of alliances and their ability to stimulate innovations. Based on the example of the PDA chain, a practical description of the process is presented. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
31--35
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1. J. Barsh, lnnovative management: a conversation with Gary Hamel and Lowell Bryan, The McKinsey Quarterly, November 2007.
  • 2. J. Barsh, M. M. Capozzi, J. Davidson, Leadership and innovation, The McKinsey Guarterly, January 2008.
  • 3. G. Ahuja, Collaboration networks, structural holes and innovation: a longitudinal study, Administrative Science Quarterly 2000, vol. 45, No. 3.
  • 4. G. G. Bell, Clusters, networks and firm innovativeness, Strategic Management Journal 2005, vol. 26, No. 3.
  • 5. A. Capaldo, Network structure and innovation: the leveraging of a dual network as a distinctive relational capability, Strategic Management Journal 2007, vol. 28, No. 3.
  • 6. F. Damanpour, Organizational lnnovation: A Meta-analysis of effects of determinants and moderators, Academy of Management Journal 1991, vol. 34, No. 3.
  • 7. C. F. Freidheim, Jr., The battle of the alliances, Management Review, vol. 88, September 1999. 8. D. E. Gibbons, Network structure and innovation ambiguity effects on diffusion in dynamic organizational fields, Academy of Management Journal 2004, vol. 47, No. 6.
  • 9. V. A. Gilsing, Ch. Lemmens, Strategic alliance networks and innovation: a deterministic and voluntaristic view combined, Technology Analysis & Strategic Management 2007, vol. 19, No. 2.
  • 10. B. Gomes-Casseres, Group versus group: how alliance networks compete, Harvard Business Review, July-Aug. 1994.
  • 11. B. Gomes-Casseres, The logic of alliance fads: why collective competition spreads, Working Paper, Brandeis University 2005.
  • 12. B. Gomes-Casseres, J. Hagedoorn, A. B. Jaffe, Do alliances promote knowledge flows?, Journal of Financial Economics 2006, vol. 80, No. 1.
  • 13. A. C. Inkpen, E. W. K. Tsang, Social capital, networks and knowledge transfer, Academy of Management Review 2005, vol. 30, No. 1.
  • 14. M. Kodama, Knowledge creation through networked strategic communities: case studies of new product development in Japanese companies, Long Range Planning 2005, vol. 38, No. 1.
  • 15. N. Nohria, R. Gulati, Is slack good or bad for innovation, Academy of Management Journal 1996, vol. 39, No. 5.
  • 16. A. Nosella, G. Petroni, Multiple network leadership as a strategic asset: the Carlo Gavazzi Space case, Long Range Planning 2007, vol. 40.
  • 17. K. Poznańska, Innowacje jako źródło przewagi konkurencyjnej współczesnych przedsiębiorstw, VIII Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Restrukturyzacja a procesy rozwoju i kreowania wartości przedsiębiorstw", pod red. nauk. R. Borowieckiego i A. Jakiego, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie/TNOIK, Warszawa-Kraków 2002.
  • 18. J. Prokopenko, Globalization, alliances and networking: a strategy for competitiveness and productivity, Enterprise and Management Development Working Paper-EMD/21/E- Material prepared for International Labor Organization, 24 Jan. 2000.
  • 19. C. K. Prahalad, G. Hamel, The core competence of the Corporation, Harvard Business Review, May-June 1990.
  • 20. M. A. Schilling, C. C. Phelps, Inter-firm collaboration networks: the impact of large-scale network structure on firm innovation, Management Science 2007, vol. 53, No. 7.
  • 21 W. Shan, G. Walker, B. Kogut, Interfirm Cooperation and startup innovation in the biotechnology industry, Strategic Management Journal 1994, vol. 15, No. 5.
  • 22. P. H. Soh, The role of networking alliances in Information acquisition and its implication for new product performance, Journal of Business Venturing 2003, vol. 18, No. 6.
  • 23. A. H. van de Ven, Central problems in the management of innovation, Management Science 1986, vol. 32, No. 5.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150051953

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.