Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Autorzy opracowań z pogranicza ekonomii i socjologii prześcigają się w formułowaniu coraz to nowych określeń współczesnej gospodarki. Oprócz terminów bardzo popularnych takich jak gospodarka usługowa, gospodarka oparta na wiedzy, społeczeństwo informacyjne, gospodarka postindustrialna itd. w literaturze można spotkać mniej popularny, lecz bardzo interesujące określenie. Zdaniem pewnej grupy autorów słuszne jest określenie współczesnej rzeczywistości mianem gospodarki uwagi (ang. "Attention Economy, Economy of Attention"). Za zasadnością posługiwania się tym terminem przemawia fakt, że żyjemy obecnie w społeczeństwie (i gospodarce), w której aktywność obywateli i przedsiębiorstw można wyjaśnić za pomocą tylko jednego czynnika motywującego do działania. Jest nim chęć pozyskania uwagi, chęć zaistnienia w społeczeństwie, na rynku. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
Bibliografia
- ALAMUT. Bastion of Peace and Information, Discussion, The Economy of Attention, D. Franek, G. Franek, www.alamut.com, 18.06.2004.
- H. Bruch, S. Ghoshal, Beware the Busy Manager, "HBR" 2002, No. 2.
- Ch. Derber, Zaistnieć w społeczeństwie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002, s. 107.
- Encyclopedia of the New Economy, "Wired", www.hotwired.wired.com.
- E. Nęcka, Inteligencja. Geneza. Struktura. Funkcje, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003).
- F. Roetzer, The Attention Economy will Change Everything, an e-mail interview with M.H. Goldhaber, www.heise.de, 20.06.2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150060204