PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 4 | 30--33
Tytuł artykułu

Kreowanie rynku a współczesne realia badań rynkowych i marketingowych

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Główny cel artykułu polegał na wykazaniu, że w przedsiębiorstwach coraz częściej wykorzystuje się metody i techniki perswazyjnego oddziaływania na rynek i jego klientów, (poprzez swoistego rodzaju kreowanie korzystnych dla firmy trendów, - w szczególności potrzeb u finalnych nabywców) zamiast przeprowadzania badań. Przypuszcza się również, że wyniki z tych badań nie zawsze odzwierciedlają rzeczywisty obraz zachowań nabywców w obrębie danego rynku. Dlatego też firmy zamiast rozpoznawać trendy rynkowe i zaspokajać m.in. obecne potrzeby klientów, preferują raczej działania o charakterze twórczej kreacji. W niniejszym artykule autorzy próbują zatem wyjaśnić ideę i sens nowej koncepcji marketingu. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
30--33
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • [1] CASTENOW D., Nowy marketing w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWE, Warszawa 1996.
  • [2] DITTMAN R, Prognozowanie w przedsiębiorstwie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • [3] GALBRAITH J.K., Ekonomia a cele społeczne, Wydawnictwo Naukowe PWE, Warszawa 1979.
  • [4] GERKEN G., Abschied vom Marketing. Interfusion Statt Marketing. Econ 1990, s. 389.
  • [5] GRZESIOWSKI M., Marketing rozumiany jako nowa norma i kultura organizacyjna, a nawet ogólnospołeczna, w: KRUPSKI R., (red.), Metody zarządzania przedsiębiorstwem w przestrzeni marketingowej, AE, Wrocław 2002, s. 26.
  • [6] MASŁOW A., W stronę psychologii istnienia, Poznań, Rebis, 2004,
  • [7] TARKA R, Strategie kreowania rynku w przedsiębiorstwach fonograficznych, praca doktorska, AE, Wrocław 2006.
  • [8] YERNON R., The Multinational Enterprise - Power Versus Sovereignty, "Foreign Affairs", no 4/1971.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150099970

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.