PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2004 | nr 6 | 29--36
Tytuł artykułu

Potrzeby informacyjne przedsiębiorstw i ich zaspokajanie

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesne zarządzanie stawia przed funkcjonującymi na rynku przedsiębiorstwami nowe wymogi związane z działaniami zgodnymi z zasadami orientacji marketingowej. Jednym z podstawowych wyznaczników stosowania reguł marketingu staje się konieczność uwzględniania coraz szybszego tempa wzrostu zakresu i różnorodności informacji, które należy przetworzyć i wykorzystać w procesie kierowania firmą. Informacja staje się zatem narzędziem konkurencji oraz źródłem przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. Wspomniane procesy wpływające na wzrost jej znaczenia dla zarządzania przedsiębiorstwem wynikają bowiem w głównej mierze z nasilenia się zjawisk o podłożu konkurencyjnym. Obserwuje się powszechny wzrost nasilenia konkurencji związanej m.in. z umiędzynarodowieniem czy też globalizacją gospodarek. Otwarcie rynków zbytu i zwiększenie ich liczby stymulują wzrost liczby dostawców i odbiorców zarówno istniejących, jak i potencjalnych, co z kolei wywołuje ograniczenie przejrzystości rynku. Jednocześnie postępuje proces indywidualizacji preferencji i zachowań konsumentów, co jest wypadkową wzrostu lub dyferencjacji dochodów, a także wzrostu liczby analizowanych ofert (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
29--36
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • E. Duliniec, Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa 1994, s. 13.
  • M.D. Hutt, T.W. Speh, Zarządzanie marketingiem. Strategia rynku dóbr i usług przemysłowych, PWN, Warszawa 1997, s. 514.
  • R. Nowacki, Kształtowanie więzi informacyjnych przedsiębiorstwa z rynkiem. IRWiK, Warszawa 2003, maszynopis powielony.
  • Z. Pierścionek, Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa. PWN, Warszawa 2003, s. 244.
  • M.E. Porter, Porter o konkurencji. PWE, Warszawa 2001, s. 109.
  • M.E. Porter, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurencji, PWE, Warszawa 1994, s. 120.
  • Strategie marketingowe, praca zbiorowa pod red. W. Wrzoska, SGH, Warszawa 2001, s. 33-40.
  • Zarządzanie marketingowe małym i średnim przedsiębiorstwem, praca zbiorowa pod red. A. Olejniczuk-Merty, Difin, Warszawa 1999, s. 76.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150101303

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.