PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2005 | nr 5 | 26--30
Tytuł artykułu

Metoda testu koniunktury w badaniach rynku usług finansowych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jedną z metod pozwalających na wzbogacanie i uzupełnianie wiedzy o sytuacji gospodarczej i społecznej kraju czy też o konkretnym sektorze jest metoda testu koniunktury (MTK). Zmiany zachodzące w ostatnich latach, przede wszystkim wzrost konkurencji, wymuszają na menedżerach przedsiębiorstw coraz szybsze podejmowanie decyzji przy jednocześnie coraz większym poziomie niepewności, a nawet ryzyka. Kluczową sprawą dla tworzenia przewagi konkurencyjnej i długoterminowego rozwoju każdego przedsiębiorstwa staje się zatem znajomość bieżącej i przyszłej koniunktury, również w jednym z najszybciej rozwijających się sektorów w Polsce - w sektorze finansowym. Najważniejsze, w opinii menedżerów instytucji finansowych, zalety metody testu koniunktury, tj. otrzymywanie (przez osoby biorące udział w badaniach) zwrotnych informacji o tendencjach na rynku i jego sektorach, ich wykorzystywanie w procesie podejmowania decyzji, a ponadto prostota badań przeprowadzanych tą metodą, ich cykliczność oraz kompleksowość, wskazują na jej olbrzymią przydatność w obecnej rzeczywistości gospodarczej.(abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
26--30
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • J. Garczarczyk, R. Matusewicz, M. Mocek, Koniunktura na rynku bankowym i ubezpieczeniowym w Polsce, AE, Poznań 2001, s. 37-39.
  • J. Otto, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, C.H. Beck, Warszawa 2004, s. 44-45.
  • K. Mazurek-Łopacinska, Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, AE, Wrocław 1997, s. 10.
  • F. F. Reichheld, W. E. Sasser, Zero Defections: Quality Comes to Services, "Harward Business Review" 1990, No. 9-10.
  • Rynek usług finansowych w Polsce w latach 1990-2001. Diagnozowanie i prognozowanie koniunktury, pod red. J. Garczarczyka, AE, Poznań 2003, s. 13.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150115246

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.