PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2005 | nr 5 | 35--41
Tytuł artykułu

Strategia marketingowa w organizacji sieciowej - IKEA

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wielkie międzynarodowe sieci handlowe działające na polskim rynku (do których niewątpliwie należy szwedzki koncern IKEA) umożliwiają umieszczanie naszych rodzimych produktów w sklepach należących do sieci poza granicami Polski. Nie należy nazywać tego typu działalności eksportem, gdyż to słowo nie oddaje w pełni rzeczywistego znaczenia funkcjonowania wielkich sieci handlowych. Słowo eksport jest swoistym uproszczeniem, bowiem produkty nie trafiają do "otwartej" sprzedaży na zagranicznych rynkach, lecz do określonych sklepów należących do sieci. Z produktów przemysłowych do zagranicznych sklepów sieci działających w Polsce trafiają m.in.: meble, produkty drewniane i wiklinowe. Stworzenie międzynarodowej, globalnej sieci wymaga przeprojektowania sieci działań, zaczynając od projektowania wyrobu, poprzez jego wytworzenie, a na dostarczeniu do klienta kończąc. Należy również pamiętać o wymuszeniu na odpowiednio dobranych partnerach w różnych krajach zmiany ich własnych sieci działań. "Tworzenie rynku" przez sieć IKEA polega nie tylko na wprowadzaniu oryginalnego i pomysłowego wzornictwa, ale także na stosowaniu własnych zasad kreowania oferty handlowej, jej prezentacji oraz prowadzenia sprzedaży o charakterze globalnym. Taki sposób "kreowania rynku" pozwolił sieci IKEA na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej. Jej utrzymanie i stałe powiększanie (przy jednocześnie rosnącej skali działania) jest możliwe m.in. dzięki międzynarodowej, zintegrowanej sieci dostaw.(abstrakt originalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
35--41
Opis fizyczny
Bibliografia
  • J. Brilman, Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002, s. 431.
  • A.K. Koźmiński, Zarządzanie międzynarodowe, PWE, Warszawa 1999, s. 115.
  • Leksykon zarządzania, praca zbiorowa, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2004, s. 510.
  • Logistyka na świecie. Studia przypadków strategii logistycznych wielkich firm, pod red. M. Ciesielskiego, AE, Poznań 2003, s. 82-90.
  • Meblowa Fundacja, "Profit" 2002, nr 9, s. 68.
  • M.E. Porter, Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001, s. 60.
  • A. Scheibe, Wykorzystanie marki w zarządzaniu organizacją sieciową. W: Przedsiębiorstwo i region w zjednoczonej Europie, pod red. Z. Olesińskiego i A. Szplita, Prace naukowe Akademii Świętokrzyskiej, Kielce 2004, s. 255-256.
  • M. Szymczak, Logistyka w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw, Prace Habilitacyjne nr 14, AE, Poznań 2004, s. 236.
  • A.P. Wiatrak, Organizacje sieciowe - istota ich działania i zarządzania, "Współczesne Zarządzanie" 2003, nr 3.
  • J. Witkowski, Logistyka w organizacjach sieciowych, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 2000, nr 7-8.
  • http://www.ikea-group.ika.pl
  • http://itd.poznan.pl
  • http://www.oigpm.organizacji.pl
  • http://www.psig.com.pl
  • http://www.sn.tradepress.com.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150159761

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.