Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Spostrzegana rzeczywistość otaczająca konsumenta jest niezwykle bogata i różnorodna, zwłaszcza jeśli chodzi o bodźce bezpośrednio na niego oddziałujące, analizowane głównie przez zmysł wzorku, słuchu i węchu. Uwzględnienie tych czynników w wyjaśnianiu i projektowaniu zachowań konsumenckich w świetle przedstawionych danych wydaje się konieczne i stanowi integralny element analizy procesów poprzedzających nabywanie, zachodzących w jego trakcie i po nim -- tym bardziej, że badania pokazują, że ogromny procent dykcji zakupowych jest podejmowanych w sklepie pod wpływem tychże bodźców. Stworzenie odpowiedniej atmosfery w sklepie, na która będą składały się m.in. kolor, muzyka, zapach, ma na celu wesprzeć działania marketingowe i wpływać na zachowania konsumenckie w miejscu sprzedaży. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
Bibliografia
- Aromaty zapracują na sukces, „Profit" 2001, nr 9.
- C.F. Hales, Rola koloru i kształtu w strategii opakowaniowej, „Opakowanie" 2000, nr 2.
- J.D. Herrington, Effects of Music in Service Environment, „Journal of Services Marketing" 1996, No. 2.
- Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Felberg, Warszawa 1999, s. 522.
- H. Mruk, Zachowania nabywców a opakowania, „Opakowanie" 2000, nr 2.
- L. Nowak, Pozaekonomiczne determinanty zachowań nabywców, AE Poznań 1995, s. 46-47.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150161290