PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2004 | nr 8 | 8--14
Tytuł artykułu

Rola jakości w kształtowaniu wizerunku przedsiębiorstw działających na rynku dóbr produkcyjnych

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Z punktu widzenia klientów o pozytywnym wizerunku firmy decyduje wiele czynników związanych z dostarczaniem im satysfakcji, takich jak: jakość produktów, renoma marki (marek), solidność i niezawodność (w zakresie dostaw, serwisu), kształtowany poziom cen, poziom obsługi, działania promocyjne. O wizerunku przedsiębiorstwa decydują również czynniki związane z postrzeganiem go przez otoczenie, tj. pozycja rynkowa, przynależność do ekskluzywnych organizacji czy gremiów, uzyskiwanie prestiżowych nagród i wyróżnień, osiąganie wysokich pozycji w rankingach, rekomendacje znaczących klientów i ekspertów, oceny wyrażane przez liderów opinii publicznych (np. polityków, znanych naukowców czy artystów). Czynniki te oddziałują na wizerunek firmy kompleksowo. Szczególnie istotnym czynnikiem wpływającym na kształtowanie wizerunku firmy i jej produktów jest szeroko pojmowana jakość. Postrzegana jakość jest oceną subiektywną, uwarunkowaną oczekiwaniami klienta związanymi z produktem, przez co ma silny wpływ na proces decyzyjny związany z zakupem. Postrzeganie jakości nie jest procesem statycznym, lecz jest poddawane modyfikacjom w zależności od odczuwanych w danym czasie potrzeb i oczekiwań nabywców. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
8--14
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • B.E. Hayes, Measuring Customer Satisfaction - Survey Design, Use, and Statistical Analysis Methods, ASQS Quality Press, Milwaukee, Wisconsin 1997, s. 33-36.
  • J.N. Kapferer, J.C. Thoenig, La marque moteur de la competitive des entreprises et de la croissance de l'economie, Mc Graw-Hill, Paris 1989, s. 145.
  • Kompozycja promocji, B. Dobiegała-Korona (red.), CIM, Warszawa 1997, s. 209.
  • Th. Levitt, Marketing Success through the Differentiation of Anything, "Harvard Business Review" 1980, January-February.
  • S. Martin, J-P. Vedrine, Marketing, les concepts-cles. Edition d'Organisation, Paris 1993, s. 202-203.
  • N. Stone, Effective Industrial Marketing, Business-to-Business Marketing, Marketing of Goods and Services, Norman Hurt, 1994, s. 119-124.
  • M. Urbaniak, Marketing przemysłowy. Wydawnictwo Prawno-Ekonomiczne INFOR, Warszawa 1999, s. 158.
  • M. Urbaniak, Marketing przemysłowy i zagadnienia jakości, AE Poznań 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150163063

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.