Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Oznakowanie oraz opakowanie produktu stanowią istotne elementy w tworzeniu strategii produktu jako instrumentalnej strategii marketingowej. Wymagania w zakresie znakowania żywności obecnie obowiązujące w Polsce wynikają bezpośrednio z procesu wdrażania przepisów Unii Europejskiej do ustawodawstwa krajowego w tym zakresie. Ujednolicenie przepisów dotyczących zakresu przekazywanych informacji o produktach spożywczych bez wątpienia przyczyni się do swobodnego przepływu polskich towarów w obrębie Wspólnoty, jak również ochrony konsumentów na poziomie identycznym, jaki istnieje w UE, poprzez odpowiedzialność producenta za produkt, przestrzeganie przepisów oraz sprawowaną urzędową kontrolę. Naniesione bezpośrednio na produkt spożywczy, jego opakowanie lub etykietę informacje przyniosą jednak spodziewane efekty jedynie wówczas, gdy będą powszechnie znane nabywcom, zharmonizowane z właściwościami pakowanego produktu, czytelne i jednoznaczne, aby przede wszystkim nie wprowadzać konsumentów w błąd. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
Bibliografia
- Z. Cichoń, Nowoczesne opakowalnictwo żywności, Ossolineum, Wrocław-Warszawa-Kraków 1996.
- J. Kozłowska, Przepisy dotyczące opakowań, Materiały COBRO, Warszawa 2003.
- M. Lisińska-Kuśnierz, M. Ucherek, Współczesne opakowania, Wydawnictwo Naukowe PTTŻ, Kraków 2003;
- G. Robertson, Food Packaging. Principles and Practice, Marcel Dekker, New York 2002.
- Słownik języka polskiego, praca zbiorowa pod red. B. Dunaja, Wydawnictwo „Wilga", Warszawa 1996.
- Wymagania w zakresie znakowania opakowań do żywności określone w nowym prawodawstwie krajowym, Materiały COBRO, Warszawa 2003;
- Zarządzanie produktem, praca zbiorowa pod red. B. Sojkina, PWE, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150182118