PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2004 | nr 8 | 35--40
Tytuł artykułu

Postawy młodych konsumentów wobec radiowych reklam produktów

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Znajomość postaw konsumentów wobec reklam produktów ma szczególne znaczenie z punktu widzenia działalności marketingowej. Pozwala przewidywać zachowania konsumpcyjne różnych segmentów nabywców. Z tego też względu prowadzone są systematyczne badania dostarczające informacji odnośnie kształtowania się postaw konsumentów wobec reklam. Tego typu badania, mające na celu określenie postaw młodzieży wobec radiowych reklam produktów, zostały omówione w artykule. Zasadność ich wykonania wynikała z faktu, iż pod wpływem reklamy radiowej mogą kształtować się postawy młodych konsumentów wobec nowych produktów. Ponadto, reklama radiowa może oddziaływać na dotychczasowe niesprzyjające bądź neutralne postawy, zmieniając je na postawy sprzyjające. Co więcej, reklama radiowa może utrwalać pozytywne postawy wobec reklamowanych produktów po dokonaniu ich zakupu przez młodych konsumentów. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
35--40
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • P.F. Bone, P.S. Ellen, The Generation and Consequence of Communication-evoked Imagery, "Journal of Consumer Research" 1992, No. 1.
  • S. Brown, D.M. Stayman, Antecedents and Consequences of Attitude toward the Advertising: A Meta-Anaysis, "Journal of Consumer Research" 1992, No. 1.
  • A.Y. Chattopadhyay, P. Nedungadi, Does Attitude toward the Ad Endure? The Moderating Effects of Attention and Delay, "Journal of Consumer Research" 1992, No. 1.
  • A. Jachnis, J.F. Terelak, Psychologia konsumenta i reklamy, Oficyna Wyd. "Branta", Bydgoszcz 1998, s. 193;
  • A. Kozłowska, Reklama. Socjotechnika oddziaływania. Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2001, s. 58.
  • K.A. Machleit, R.D. Wilson, Emotional Feelings and Attitude toward the Advertisement: The Role of Brand Familiarity and Repetition, "Journal of Advertising" 1988, No. 3.
  • S. Mika, Psychologia społeczna, PWN, Warszawa 1987, s. 116.
  • R.S. Solomon, Consumer Behavior: Buying, Having and Being, Prentice-Hall, New Jersey 1996.
  • M. Zając, Radio - lubimy i słuchamy, "Impact" 2002, kwiecień.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150182195

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.