PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 1 | 3--12
Tytuł artykułu

Problems and barriers to strategic planning

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
This paper analyses and summarizes existing problems and barriers related to the strategic planning process. To analyse the topic the author uses a three step approach. The first part discusses existing problems and barriers in brief. The second part summarizes and discusses ideas to overcome these problems and barriers. The third part gives an overview about the benefits of a customized and improved strategic planning process. The author argues that in particular progress monitoring and bundling of strategic measures to "strategic campaigns" can help organizations focus and improve communication. (original abstract)
W artykule przedstawiono ograniczenia związane z procesem planowania strategicznego. W tym celu autor zastosował podejście trójczłonowe. Pierwsza część obejmuje wstępną prezentację omawianych ograniczeń. Druga część zawiera propozycje rozwiązań, trzecia zaś daje przegląd korzyści płynących z zastosowania zmodyfikowanego procesu planowania. Autor artykułu twierdzi, że monitorowanie i łączenie działań strategicznych w "kampanie strategiczne" pomoże organizacjom skoncentrować i rozwinąć system przekazywania informacji. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
3--12
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1. J. A. Avila, N. J. Mass., M. P. Turchan, Is your growth strategy your worst enemy?, The McKinsey Quarterly 1995, No. 2.
  • 2. H.-G. Baum; A. G. Coenenberg, Th. Gunther, Strategisches Controlling, 3rd edition, Schafer Poeschel Verlag, Stuttgart 2004.
  • 3. F. X. Bea., J. Haas, Strategisches Management, Lucius & Lucius, Stuttgart 2005.
  • 4. E. D. Beinhocker, S. Kaplan, Tired of strategic planning?, The McKinsey Quarterly 2002, Special edition Risk and Resilience, p. 48-57.
  • 5. Deloitte (2005), Developing strategic plans. Gaining long-term perspective, http://www.growth-insights.com/articles/GES_DevelopingStrategicPlans.pdf, request on 14.02.2007r.
  • 6. R. Dye, O. Sibony, How to improve strategic planning, The McKinsey Quarterly 2007, No. 3, p. 40-48.
  • 7. Farrel and Associates (2002), Mastering Change & Planning for the Future. An Introduction to the Concepts of Strategy Management and S3 Analysis, http://www.farrell-associates.com.au/Papers/lntro%20to%20S3%20Analysis.pdf, available on 20.06.2007r.
  • 8. S. W. Floyd., B. Wooldridge, Middle managements strategic influence and organizational performance, Journal of Management Studies 1997, vol. 34(3), p. 465-485.
  • 9. O. Gadiesh, J. L. Gilbert. (2001), Transforming Corner-Office Strategy into Frontline Action, Harvard Business Review 2001, May, p. 72-79.
  • 10. D. C. Hambrick, J. W. Fredrickson, Are you sure you have a strategy?, The Academy of Management Executive 2001, November, vol. 15, No. 4, p. 48-59.
  • 11. A. Huber, Die Grundlagejeder Basis ist das Fundament. Strategische Planung in der Klemme, Phius, Berlin 2006.
  • 12. J. P Kotter, Leading Change, HBS Press, Boston 2000.
  • 13. Ch. Lechner, G. Muller-Stewens, Strategy Process Research: What do we know, what should we know?, [in:] S. B. Dahiyam (eds.), The current state of business disciplines, Spellbound Publications Ltd, Rohtak 2000.
  • 14. R. Lombriser, P. A. Abplanalp, Strategisches Management. Visionen entwickeln. Strategien umsetzen. Erfolgspotentiale aufbauen, 4th edition, Versus, Zurich 2002.
  • 15. McKinsey (2006), lmproving strategic planning: A McKinsey Survey, http://faculty.fullerton.edu/pchan/590/lmproving%20Strategic%20Planning%20(McKinsey%2 OSurvey%202006).pdf, available on 02.03.2007
  • 16. H. Mintzberg, The Fall and Rise of Strategic Planning, Harvard Business Review 1994, January-February, p. 107-114.
  • 17. C. Pumpin, Strategische Erfolgs-Positionen. Methodik der dynamischen strategischen Unternehmensführung, Verlag Paul Haupt, Bern 1992r.
  • 18. Ph. Rothschild, J. Duggal; R. Balaban, Strategic planning redux. But this time linked to funding and everyday execution, Mercer Management Journal 2004, vol. 17, http://www.oliverwyman.com/ow/pdf_files/MMJ17_Strategic_Planning_Redux.pdf available on 17.05.2007
  • 19. E. Rühli, Unternehmenskultur- Konzepte, Methoden, [in:] E. Rühli, A. Keller (publisher), Kulturmanagement in schweizerischen Industrieunternehmen, Verlag Paul Haupt, Bern 1991.
  • 20. B. Strong, Strategic planning: What's so strategic about it?, Educause Quarterly 2005, No. 1, p. 4-6.
  • 21. J.-P. Thommen, A.-K. Achleitner, Allgemeine Betriebswirtschaftslehre. Umfassende Einführung aus managementorientierte Sicht, 5th edition, Gabler, Wiesbaden 2006.
  • 22. M. K. Welge, A. AI-Laham, Strategisches Management. Grundlagen-Prozess-Implementierung, 4th edition, Gabler, Wiesbaden 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150276806

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.