PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 3 | 20--24
Tytuł artykułu

Partnerstwo w outsourcingu jako źródło przewagi konkurencyjnej - wyniki badań

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Funkcjonujące we współczesnej gospodarce przedsiębiorstwa nieustannie poszukują rozwiązań prowadzących do stosowania coraz bardziej efektywnych strategii Jednym z rozwiązań od wielu lat już wykorzystywanych w celu podniesienia efektywności funkcjonowania firmy jest outsourcing. Obserwując zachowanie przedsiębiorstw zlokalizowanych na terenie Polski można również zauważyć bardzo dynamiczny rozwój różnych form outsourcingu oraz offshoringu. Zjawiska te z pewnością są jednym z bardziej interesujących obszarów zachowań przedsiębiorstw we współczesnym biznesie międzynarodowym i stanowią niewątpliwie ciekawy przedmiot zainteresowań badawczych. Celem artykułu jest analiza wybranych aspektów działalności outsourcingowej polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Analizie poddano relacje partnerskie w ramach kontaktów z podmiotami zagranicznymi oraz wyniki osiągane przez przedsiębiorstwa wykorzystujące outsourcing. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
20--24
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • K. FONFARA, Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, wyd. II zmienione, PWE, Warszawa 2004, s. 63-68.
  • A. GONTARZ, Outsourcing partnerski, rozmowa z M. Woźnym, Dyrektorem Departamentu Systemów EEA/ERP w Capgemini Ernst & Young Polska, "Infrastructure Management Computerworld.pl", IDG Poland S.A., Warszawa, 7.10.2002.
  • A. GÓRALCZYK, Komu sprzyja outsourcing, "CEO Magazyn Top Menedżerów", 1.10.2005, www.cxo.pl (data odczytu: 27.09.07).
  • A. KREJNER-NOWECKA, Jakość partnerstwa a sukces outsourcingu w przedsiębiorstwie, [w:] Przedsiębiorstwo partnerskie, red. M. ROMANOWSKA, M. TROCKI, Difin, Warszawa 2002, s. 125.
  • The Outsourcing Report. Making Choices - Insights into Succesful Outsourcing, Capgemini, Paryż 2004, s. 5.
  • S. PRESTON, Lost in Migration: Offshore Need Not Mean Outsourced, "Strategy & Leadership", Emerald Group Publishing Limited 2004, vol. 32, no. 6, s. 34.
  • J. ŚWIATOWIEC, Więzi partnerskie na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2006, s. 11-26.
  • K. WĘGLARZ, Strategiczne partnerstwo z klientem, rozmowa z J. Prokopowiczem, dyrektorem generalnym Fenice Poland sp. z o.o., "Gazeta Prawna" nr 168, 30.08.2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150308529

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.