PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2005 | nr 8 | 2--7
Tytuł artykułu

W sprawie naukowego statusu marketingu

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Problem naukowego statusu marketingu stawiany jest od dawna, czy zatem warto do niego wracać? Mimo wszystko uważam, że warto, ponieważ w polskim środowisku akademickim dyskusja na ten temat dopiero zaczyna się rozwijać. Długo toczyła się leniwie, ale zdaje się zyskiwać na popularności. Jest sprawą bezdyskusyjną, że poglądy dotyczące statusu marketingu są wyraźnie spolaryzowane. Można wyróżnić dwa zasadnicze stanowiska, wokół których toczyła się dyskusja w tym obszarze: jedno, bliskie przekonaniu, któremu jeszcze z początkiem lat 50 minionego wieku niedawno dał wyraz K. Hutchinson, twierdząc, że marketing nie jest i nigdy nie będzie nauką, i drugie -- diametralnie przeciwne, które znajduje szczególny wyraz w poglądach Sh. Hunta. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
2--7
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • R.L. Ackoff, Decyzje optymalne w badaniach stosowanych, PWN, Warszawa 1969, s. 40
  • S. Amsterdamski, Filozofia a nauka Zarys encyklopedyczny, Ossolineum, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1987, s. 589
  • K.J. Arrow, Eseje z teorii ryzyka, PWN, Warszawa 1979, s. 158-160.
  • R. Battels w: The Development of Marketing Though, Homewood UJ., R.D. Irwin, 1962.
  • R.D. Buzzell, Is Marketing a Science?, „Harvard Busiess Review" 1963, No. 41.
  • J. Chodorowski, Definicje w systemach ekonomicznych, Prace Wrocławskiego Towarzystwa Naukowego, Wrocław 1974,
  • A. Coskun Samli, K. D. Bahn, The Market Phenomenon: An Alternative Theory and Some Meta-theoretical Research Considerations, .Journal of the Academy of Marketing Science" 1992, No. 2
  • J. Dietl, Dylematy badań współczesnego marketingu, „Marketing i Rynek" 2001, nr 3.
  • A. Glapiński, Metoda i program badawczy historii myśli ekonomicznej, „Gospodarka Narodowa" 2004, nr 11-12
  • M. Gorynia, Przedsiębiorstwo w nowej ekonomii instytucjonalnej, „Ekonomista" 1999, nr 6.
  • Sh. D. Hunt, Modern Marketing Thehry. Critical Issues in the Philosophy of Marketing Science, South-Western Publishing Co., 1991, s. 17
  • T.S. Kuhn, Struktura rewolucji naukowych, Aletheia, 2001, s. 78-83.
  • Logika odkrycia naukowego. Fundacja Aletheia, Warszawa 2002
  • L. McTier Anderson, Marketing Science: Where's the Beef? — Failuers in Efforts to Establish the Scientific Aspect of Marketing Theory — Includes Bibliography, „Business Horizons" 1994, January-February.
  • Metodologia ekonomii, PWN, Warszawa 1995
  • S. Mynarski, Przesłanki badań rynkowych i marketingowych, „Marketing i Rynek" 1998, nr 12.
  • Nędza historycyzmu, PWN, Warszawa 1999, s. 65
  • A. Sagan, Teoretyczne podstawy marketingu — 50 lat poszukiwań, „Marketing i Rynek" 2005, nr 7.
  • J. Szumilak, Zasady marketingu a rynkowy mechanizm alokacji zasobów, „Ekonomista" 2001, nr.5.
  • O.E. Williamson, Ekonomiczne instytucje kapitalizmu. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998, s. 398-399.
  • A. Ząbkowicz, Współczesna ekonomia instytucjonalna wobec głównego nurtu ekonomii, „Ekonomista" 2003, nr 6.
  • L. Żabiński: O niektórych argumentach krytyki marketingu jako dyscypliny nauki — polemicznie. W: Kontrowersje wokół marketingu — tożsamość, etyka, przyszłość, Wyd. WSPiZ, Warszawa 2005.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150309063

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.