Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł przedstawia koncepcję ekologicznej społecznej odpowiedzialności biznesu (ECSR) jako koncepcję strategiczną budowy wartości firmy na podstawie kryteriów ekologicznych. Autorzy dowodzą w nim, że w obecnych uwarunkowaniach rynkowych czynnik ekologiczny wyrażony w formie przyjętych do realizacji kryteriów ekologicznych jako warunków brzegowych prowadzenia biznesu staje się istotnym elementem budowy wartości firmy. Dowodzą ponadto, że stymulatorem do osiągnięcia wyżej wymienionego celu jest opracowany i wdrożony do realizacji efektywny model biznesu, którego platformę stanowią założenia proponowanej koncepcji ECSR. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
Bibliografia
- H.R. BOWEN, Social Responsibilities of the Businessman, Harper & Row, New York 1953, [za:] A.B. CARROLL, Corporate Social Responsibility, "Business and Society", Chicago 1999, September, no. 38 (3), s. 268-295.
- A. CHODYŃSKI, Kompetencje i reputacja w budowie zaufania między organizacjami odpowiedzialnymi społecznie, "Przegląd Organizacji" 2007, 6, s. 21-23.
- A. CHODYŃSKI, M.M. JABŁOŃSKI, A.S. JABŁOŃSKI, Strategiczne uwarunkowania koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu, [w:] Współczesne wyzwania zarządzania organizacjami, A. CHODYŃSKI (red.), KSW im. A.F. Modrzewskiego, Kraków 2006.
- J. COLLINS, J. PORRAS, Wizjonerskie organizacje. Praktyki zarządzania najlepszych firm, Jacek Santorski. Wydawnictwa Biznesowe, Wrocław 2003, s. 89.
- J. CRAMER, Company Learning about Corporate Social Responsibility, "Business Strategy and the Environment" 2005, vol. 14, s. 255-266.
- K. DAVIS, R. BLOMSTROM, Business and Society: En-vironment and Responsibility, 3 ed., McGraw-Hill, New York 1975, s. 13.
- W.C. FREDERICK, The Growing Koncern Over Business Responsibility, "California Management Review" 1960, s. 60.
- J. MCGUIRE, Business and Society, McGraw-Hill, New York 1963, s. 144.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150311309