PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 3 | 30--32
Tytuł artykułu

Environmental Corporate Social Responsibility (ECSR) - koncepcja strategiczna budowy wartości firmy oparta na kryteriach ekologicznych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przedstawia koncepcję ekologicznej społecznej odpowiedzialności biznesu (ECSR) jako koncepcję strategiczną budowy wartości firmy na podstawie kryteriów ekologicznych. Autorzy dowodzą w nim, że w obecnych uwarunkowaniach rynkowych czynnik ekologiczny wyrażony w formie przyjętych do realizacji kryteriów ekologicznych jako warunków brzegowych prowadzenia biznesu staje się istotnym elementem budowy wartości firmy. Dowodzą ponadto, że stymulatorem do osiągnięcia wyżej wymienionego celu jest opracowany i wdrożony do realizacji efektywny model biznesu, którego platformę stanowią założenia proponowanej koncepcji ECSR. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
30--32
Opis fizyczny
Bibliografia
  • H.R. BOWEN, Social Responsibilities of the Businessman, Harper & Row, New York 1953, [za:] A.B. CARROLL, Corporate Social Responsibility, "Business and Society", Chicago 1999, September, no. 38 (3), s. 268-295.
  • A. CHODYŃSKI, Kompetencje i reputacja w budowie zaufania między organizacjami odpowiedzialnymi społecznie, "Przegląd Organizacji" 2007, 6, s. 21-23.
  • A. CHODYŃSKI, M.M. JABŁOŃSKI, A.S. JABŁOŃSKI, Strategiczne uwarunkowania koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu, [w:] Współczesne wyzwania zarządzania organizacjami, A. CHODYŃSKI (red.), KSW im. A.F. Modrzewskiego, Kraków 2006.
  • J. COLLINS, J. PORRAS, Wizjonerskie organizacje. Praktyki zarządzania najlepszych firm, Jacek Santorski. Wydawnictwa Biznesowe, Wrocław 2003, s. 89.
  • J. CRAMER, Company Learning about Corporate Social Responsibility, "Business Strategy and the Environment" 2005, vol. 14, s. 255-266.
  • K. DAVIS, R. BLOMSTROM, Business and Society: En-vironment and Responsibility, 3 ed., McGraw-Hill, New York 1975, s. 13.
  • W.C. FREDERICK, The Growing Koncern Over Business Responsibility, "California Management Review" 1960, s. 60.
  • J. MCGUIRE, Business and Society, McGraw-Hill, New York 1963, s. 144.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150311309

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.