Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W ujęciu leksykalnym, słowo "lojalność", oznacza "postawę lub postępowanie zgodnie z przepisami prawa, prawomyślność, praworządność, prawość, wierność, rzetelność (łac. "legalis" zgodny z prawem)". Autorzy artykułu opisują istotę i znaczenie lojalności, rozwój programów lojalnościowych i ich cele. Program lojalnościowy w branży farmaceutycznej jest, jak się wydaje, bardzo dobrym narzędziem pozyskiwania danych o klientach, ich preferencjach i zachowaniach. Ważne jest jednak właściwe wykorzystanie gromadzonych informacji. Umiejętność tworzenia i podtrzymywania silnych, długotrwałych więzi w całym kanale dystrybucji stanowi z pewnością jeden z kluczowych czynników funkcjonowania na tym rynku. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- A. Ahmac, A Proposed Model of Consumer Loyalty in the Retailing Sector Based on the Kuwaiti Experience, „TQM" 2002, No. 7.
- Ch. Benavent, D. Crié, Analyse de l'efficacité des cartes de fidélité : une étude de cas, Université des Sciences et Techniques de Lille, http://christophe.bena-vent.free.fr/publicatins.
- R.W. Chestnut, J. Jacoby, Brand Loyalty, New York 1978.
- G.R. Dowling, M. Uncles, Do Customer Loyalty Programs Really Worki, „Sloan Management Review" 1997, Summer.
- L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 1999, s. 138.
- D. Gilbert, Airlines. In: Relationship Marketing: Theory and Practice, F. Buttle (ed.), Paul Chapman Publishing, London 1996, s. 138-144
- A. Kaniewska, G. Leszczyński, Apteka jako miejsce zakupu. W: Marketing farmaceutyczny i apteczny, pod red. H. Mruka, AE, Poznań 2000
- Marketingowe testowanie produktów, pod red. S. Sudoła, J. Szymczak, M. Haffera, PWE, Warszawa 2000, s. 139.
- Marketing farmaceutyczny i apteczny, pod red. H. Mruka, AE, Poznań 2000.
- M. Michalik, L. Nowak, Zachowania nabywców w odniesieniu do leków. W: Marketing farmaceutyczny i apteczny, pod red. H. Mruka, AE, Poznań 2000
- A. Mitchell, The Loyalty Wars, „Brand Strategy" 2003, January.
- L. O'Brien, Ch. Jones, Do Rewards Really Create Loyalty!, „Harvard Business Review" 1995, May-June.
- L.O'Malley, Can Loyalty Schemes Really Build Loyalty!, „Marketing Inteli-gence & Planning" 1998, No. 1.
- The Power of Loyalty. Creating Winning Loyalty Programs, Raport McKinsey on Retail, McKinsey 2000.
- Słownik wyrazów obcych, pod red. J. Tokarskiego, PWN, Warszawa 1980, s. 435.
- S. Smyczek, Lojalność konsumentów na rynku — wybrane zagadnienia, AE, Katowice 2001, s. 39.
- T. Sztucki, Encyklopedia marketingu, Placet, Warszawa 1998, s. 153.
- R. Tomkins, What It Really Means to Be Loyal, „Financial Times", 14.06.2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150347026