Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Banki od wielu lat podejmują coraz to nowe inicjatywy mające zwiększyć poziom zadowolenia obsługiwanych klientów. Kluczem do tego może być zaoferowanie produktu "skrojonego na miarę", w najwyższym stopniu odpowiadającego klientowi. Aby tego dokonać, banki dokonują ponownej, pogłębionej segmentacji, pozwalającej na ukształtowanie mikrosegmentów klientów. W procesach tych posługują się nowoczesnymi kryteriami segmentacji, również o charakterze interdyscyplinarnym. Czynią to zaś coraz częściej w sposób zintegrowany. Działania takie nie przekładają się jednak na radykalny wzrost satysfakcji klientów, którym dostarczono ofertę nowej generacji. Czy receptą na niepowodzenia banków na tym polu biznesowym nie jest włączenie klienta w procesy współtworzenia produktu finansowego? Działanie takie daje przecież największe szanse "naturalnego" rozpoznania i zaspokojenia jego rzeczywistych potrzeb. Warto zatem zastanowić się czy klient-prosument nie może być alternatywą strategiczną dla banku przyszłości. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
Bibliografia
- M. Cieślak-Grzegorczyk, Bankowy kurs na CRM, „Modern Marketing" 2001, nr 5
- A. Janc, G. Kotiiński, Bankowość elektroniczna jako platforma tworzenia nowych form komunikacji między bankami a klientami. W: Zastosowanie rozwiązań informatycznych w bankowości, materiały konferencyjne, AE Wrocław 2000, s. 170-171.
- K. Kelly, Nowe reguły nowej gospodarki, WIG Press, Warszawa 2001, s. 112-113.
- G. Kotliński, System informacji marketingowej w zarządzaniu bankiem komercyjnym, AE Poznań 1999.
- A. Kowalczyk, Z. Zawadzka, Indywidualizacja oferty i procesów obsługi jako odpowiedź banku na wyzwania marketingowe XXI wieku, „Studia i Prace KZiF", zeszyt naukowy nr 42, SGH, Warszawa 2004.
- D. Leonard, Granica wsłuchiwania się w głos klienta, „Harvard Business Review" 2004, maj.
- L. Mazurkiewicz, Marketing bankowy. Warszawa 2002, s. 47-48.
- R. Milic-Czerniak w: Orientacja na klienta w banku, materiały z konferencji „Marketing bankowy. Doświadczenia i perspektywy", wydruk powielony, SGH i WSZiM, Warszawa, 25.11.2003.
- P. Mudie, A. Cottam, Usługi. Zarządzanie i marketing, PWN, Warszawa 1998, s. 26-27.
- J. Otto, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wyd. Beck, Warszawa 2001, s. 281.
- M. Pluta-Olearnik, Marketing usług bankowych, PWE, Warszawa 1999, s. 20-22
- A. Toffler, Szok Przyszłości, PIW, Warszawa 1984, s. 289
- A. Toffler, Trzecia fala, PIW, Warszawa 1986, s. 309
- B. Żurawik, W. Żurawik, Marketing usług finansowych, PWN, Warszawa 1999, s. 27-31.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150348507