Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W ostatnich 1020 latach nastąpił szybki wzrost rynku dóbr luksusowych na świecie. Produkty adresowane do wąskiej grupy najzamożniejszych nabywców utrzymują wysokie tempo sprzedaży nawet w czasach stagnacji ekonomicznej, co potwierdza tezę, iż sektor dóbr luksusowych należy do najbardziej odpornych na wahania koniunktury. Jego atrakcyjność jest tym większa, że ostatnio obserwujemy znaczną demokratyzację współczesnych wzorców zakupu dóbr luksusowych: produkty uważane kiedyś za ekskluzywne (perfumy, kawior, hotele pięciogwiazdkowe) stają się obecnie dostępne dla znacznie szerszej bazy konsumentów. Na rynku dóbr luksusowych występuje jeszcze jeden rodzaj produktu, trudny do zaklasyfikowania w jednoznacznych kategoriach, a jednocześnie odgrywający niezmiernie istotną rolę w kształtowaniu wzorców konsumpcyjnych zamożnych i wymagających klientów. Chodzi o modne kurorty i ekskluzywne miejscowości, będące ulubionym miejscem spotkań najzamożniejszych nabywców i koncentrujące ich aktywność w określonych porach roku. (abstrakt oryginalny)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
Bibliografia
- B. Dubois, P. Duquesne, The Market for Luxury Goods: Income versus Culture, ..European Journal of Marketing" 1993, No. 1.
- St. Moritz, Engadin, Switzerland— Your Boarders Valley, Winter 2003/2004.
- D. Rogers, World’s Coolest Brands, „Marketing" (UK) 2003, August 21.
- www.stantonamarlberg.com
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150388406