PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2006 | nr 2 | 25--29
Tytuł artykułu

Aspekty fizyczne jako element marketingu-mix usług

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Cechy charakterystyczne usług stawiają marketerów przed szczególnymi wyzwaniami, zmuszając ich do stosowania specyficznych technik działania wiążących się z wykorzystaniem odmiennego instrumentarium niż w przypadku dóbr materialnych. Odzwierciedla to propozycja poszerzonej koncepcji marketingu-mix usług, autorstwa B.H. Booms i M.J. Bitner. Oprócz tradycyjnych 4P (produkt, cena, dystrybucja, promocja) zawiera ona trzy nowe elementy: ludzi, proces oraz aspekty fizyczne. Wyodrębnienie trzech dodatkowych elementów wynika z niematerialności usług oraz nierozdzielności ich produkcji i konsumpcji, czego efektem jest uczestnictwo klienta w procesie produkcji usługi.
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
25--29
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • S. Baron, K. Harris, Services Marketing. Texts and Cases, Palgrave, New York 2003, s.112.
  • L.L. Berry, N. Bendapudi, Clueing in Customers, „Harvard Business Review" 2003, February.
  • M.J. Bitner, Servicescapes: The Impact of Physical Surroundings on Customer and Employees, „Journal of Marketing" 1992, April
  • M.J. Bitner, Evaluating Service Encounters: The Effects of Physical Surroundings and Employee Responses, „Journal of Marketing" 1990, April.
  • M.J. Bitner, The Evolution of the Services Marketing-Mix and Its Relationship to Service Quality. In: S.W. Brown i in., Service Quality: Multidisciplinary and Multinational Perspectives, Lexington Books, New York 1991, s. 24-25.
  • B.H. Booms, M.J. Bitner, Marketing Strategies and Organization for Service Firms. In: Marketing of Services, J.H. Donnelly, W.L. George (ed), AMA, Orlando 1981, s. 48
  • R.B. Cialdini, Wywierania wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002, s. 202.
  • Ch. Gronroos, A Service-Orientated Approach to Marketing of Services, „European Journal of Marketing" 1978, No. 8.
  • P. Hartley, Interpersonal Communication, Routledge, London-New York 1993, s. 81.
  • Ch, Lovelock, J. Witz, Services Marketing. People, Technology, Strategy, Pearson-Prentice Hall, New Jersey 2004, s. 289.
  • R.E. Milliman, Using Background Music to Affect the Behavior of Supermarket Shoppers, .Journal of Marketing" 1982, Summer.
  • R. Normann, Service Management: Strategy and Leadership in Service Business, J. Wiley & Sons, Chichester, England 1991, s. 103.
  • A. Parasuraman, V.A. Zeithaml, L.L. Berry, A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research, „Journal of Marketing" 1985, Fall.
  • K. Przedmojski, Architektura i biznes, „Businessman Magazine" 1992, nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150526858

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.