Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Autorzy artykułu omówili płytki i głęboki model przetwrzania komunikatorów reklamowych. Opisali wyniki eksperymentu,który miał dowieść, czy zapamiętanie reklam telewizyjnych oraz zawartych w nich informacji produktowych zależy od trybu przetwarzania informacji: płytkiego v. głębokiego. Okazało się, że płytki poziom przetwarzania informacji rzeczywiście obniża stopień zapamiętania reklam. Tryb przetwarzania informacji wydaje się nie mieć wpływu na ocenę atrakcyjności reklam oraz na to, czy sądzimy, że dana reklama bęzie się wyróżniać na tle innych.
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- Bargh J.A., Mechanizmy dnia powszedniego, „Czasopismo Psychologiczne" 1999, nr 3.
- Damasio A.R., Błąd Kartezjusza. Emocje, Rozum i ludzki mózg, Rebis 1994, Poznań.
- Heath R., Low Involvement Processing — A New Model of Brands Communication, „Journal of Marketing Communication" 2001, No. 7.
- Heath R., Low Involvement Processing — A New Model of Brands and Advertising, „International Journal of Advertising" 2000, No. 3.
- Zajonc R.B., Feeling and Thinking: Preferences Need not Inferences, „American Psychologist" 1980, Vol. 35.
- Zaltman G., Jak myślą klienci. Podróż w głąb umysłu rynku. Forum, Poznań 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150541049