PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 5 | 16--19
Tytuł artykułu

Kontekstualne rozwiązanie problemu budowania teorii przedsiębiorczości

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Narastająca rola przedsiębiorczości we współczesnym świecie wzbudziła kontrowersje wokół prawidłowych dróg budowania teorii tego procesu. W niniejszym opracowaniu złożone kwestie związane z taką debatą w obszarze organizacji i zarządzania zostały przedstawione z kontekstualnego punktu widzenia. Autor wprowadził także sytuacyjną strukturę nośną łączącą treść strategii budowania teorii przedsiębiorczości z trwałością/wyłanianiem się zarówno teorii, jak i zjawiska organizacyjnego. Autor przedstawił wytyczne prowadzenia badań teoretycznych i przedyskutował konsekwencje zarysowanej struktury nośnej dla kierunku przyszłych badań. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
16--19
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • [1] ALYESSON M., KARREMAN D., 2008, Constructing Mystery: Empirical Matters in Theory Development, "Aca-demy of Management Review", no. 32.
  • [2] BJERKE B., 2007, Understanding Entrepreneurship, Cheltenham/Northampton: Edward Elgar.
  • [3] BOUDREAU J.W., RAMSTAD P., 2007, Beyond HR: The new Science of Human Capital, Boston: Harvard Business School Press.
  • [4] BRATNICKI M., 2004, Pomiędzy akademią a przedsiębiorstwem, czyli o upraszczaniu i komplikowaniu teorii zarządzania, w: Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem - między teorią a praktyką, Praca zbiorowa pod red. H. Jagody i J. Lichtarskiego. Wrocław: Wydawnictwo AE we Wrocławiu.
  • [5] BRATNICKI M., 2007, Renta przedsiębiorczości w statycznych i dynamicznych otoczeniach, w: Przedsiębiorczy menedżer w przedsiębiorczej organizacji, Warszawa, OW SGH.
  • [6] BYGRAYE W., ZACHARAKIS A., 2008, Entrepreneurship, Hoboken: Wiley.
  • [7] CASCIO W.F., 2007, Evidence-Based Management and the Marketplace for Ideas, "Academy of Management Journal", no. 50.
  • [8] DAVIDSSON P., 2007, Strategies for Dealing with Hete-rogeneity in Entrepreneurship Research, Referat przedstawiony na corocznej konferencji the Academy of Management, Philadelphia.
  • [9] DAVIS J., 2007, What Really Matters? The Meta-Analistic Examination of the EO-Performance Relationship, Referat przedstawiony na corocznej konferencji the Academy of Management, Philadelphia.
  • [10] GARUD R., HARDY C, MAGUIRE S., 2007, Institutional Entrepreneurship as Embedded Agency: An Introduction to the Special Issue, "Organization Studies", no. 28.
  • [11] KEITH H.T, NGUYEN T.T.M., 2007, The Effects of Entrepreneurial Orientation and Marketing Information on the Performance of SMEs, "Journal of Business Venturing", no. 22.
  • [12] LOW M., 2001, The Adolescence of Entrepreneurship Research: Specification of Purpose, "Entrepreneurship Theory & Practice", no. 25.
  • [13] MARCH J.G., 1999, The Pursuit of Organizational In-telligence: Decision and Learning in Organizations, Mal-den/Oxford: Blackwell.
  • [14] TOULMIN S.E., 1992, Cosmopolis: The Hidden Agenda of Modernity, Chicago: The University of Chicago Press.
  • [15] VAN MAANEN J., S0RENSEN J.B., MITCHELL T.R., 2008, The Interplay Between Theory and Method, "Academy of Management Review", no. 32.
  • [16] WEICK K., 2007, The Generative Properties of Rich-ness, "Academy of Management Journal", no. 50.
  • [17] WEICK K.E., 1979, The Social Psychology of Organi-zing, New York: McGraw-Hill.
  • [18] YIN R.K., 2002, Case Study Research and Methods (eds. 3), Newburry Park; Sage.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150609215

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.