PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 5 | 20--23
Tytuł artykułu

Przywództwo jako determinanta strategii - tajemnica związków

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Prace dotyczące zarządzania strategicznego w większości pomijają indywidualną rolę szefa firmy w kształtowaniu i realizacji strategii. Zarządzanie jest dyscypliną z pogranicza sztuki i nauki. Przywództwo i strategia są pojęciami ściśle powiązanymi. Każda firma jest unikatowa tak, jak niepowtarzalni są ludzie, którzy ją zakładali i którzy nią zarządzają. Chiński wódz Sun Tzu 2,5 tys. lat temu pisał, że o losach wojny decyduje geniusz dowódcy. Szczególną rolę szefa firmy podkreślali zarówno P. Drucker, jak i J. Welch. O jakości przywództwa decyduje „kompas moralny” każdego szefa firmy, który tworzy suma jego doświadczeń życiowych. Dobrym tego potwierdzeniem jest przypadek firmy Apple i jej lidera, S. Jobsa. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
20--23
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • N. DAVIES, Europa. Rozprawa historyka z historią, Znak, Kraków 2007, s. 830.
  • P.F. DRUCKER, Myśli przewodnie Druckera, MT Biznes, Warszawa 2002, s. 287.
  • Ekonomia niepewności, rozmowa z Romanem Frydma-nem, "Polityka" 08.03.2008, Niezbędnik Inteligenta 14.
  • "Fortune" 22/2007.
  • "Fortune" 5/2008.
  • R. FRYDMAN, M.D. GOLDBERG, Imperfect Knowledge Economics. Exchange Rates and Risk, Princeton University Press 2007.
  • B. GEORGE, P. SIMS, True North: Discover Your Authentic Leadership, Jossey-Bass, San Francisco 2007.
  • T. von GHYCZY, B. von OETINGER, Ch. BASSFORD, Clausewitz o strategii, PWE Warszawa 2002, s. 46.
  • D. GOLEMAN, Inteligencja emocjonalna, Media Rodzina, Poznań 1997.
  • R.W. GRIFFIN, Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2005, rozdz. 17.
  • "Harvard Business Review", January 2008.
  • Kto i dlaczego może być bogaty, wywiad z J. SAN-TORSKIM, "Rzeczpospolita", 8-9 września 2007.
  • Marco Politi, w wywiadzie Oto człowiek dla "Tygodnika Powszechnego" (6 kwietnia 2008).
  • C.A. MONTGOMERY, Putting Leadership Back into Strategy, "Harvard Business Review", January 2008.
  • K. OBŁÓJ, O zarządzaniu refleksyjnie, MT Biznes, Warszawa 2007, s. 8.
  • E.S. PHELPS, Macroeconomics for a Modern Economy, Prize Lecture, December 8, 2006.
  • J. POLOWCZYK, Skuteczne strategie biznesowe. Praktyka i teoria, Wydawnictwo WSB, Poznań 2008.
  • S. SUDOŁ, Podstawowe dylematy nauk o zarządzaniu, "Organizacja i Kierowanie" 2/2007.
  • The Top Companies for Leaders, "Fortune" 17/2007.
  • S. TZU, S. PIN, Sztuka wojny, Helion, Gliwice 2004.
  • J. WELCH, S. WELCH, Winning znaczy zwyciężać, Studio Emka, Warszawa 2005, s. 106.
  • J. YOUNG, W.L. SIMON, iCon. Steve Jobs, najbardziej niezwykły akt II w historii biznesu, Studio Emka, Warszawa 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150609519

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.