PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2007 | nr 6 Instytucje, przedsiębiorstwa, turystyka w badaniach i opiniach | 50--64
Tytuł artykułu

Dlaczego własna firma? Motywy bycia przedsiębiorcą w Polsce

Warianty tytułu
Why Your Own Business? The Motivation for Running a Small Business in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesny rynek pracy jest coraz bardziej wymagający i coraz trudniej jest w nim zaistnieć. W takich warunkach istotnego znaczenia nabiera idea rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej. W badaniach przedstawionych w artykule, pokazano czynniki wpływające na podjęcie decyzji o zostaniu przedsiębiorcą. Teorie wskazują na dwa podstawowe rodzaje bodźców wpływających na tę decyzję. Pierwszym rodzajem są bodźce negatywne, takie jak: brak pracy na rynku i wysoka konkurencja wśród pracowników. Drugie należą do bodźców pozytywnych i są to: osiągnięcie niezależności, chęć podejmowania wyzwań, pasja. W badaniu zweryfikowano, w jakim stopniu powyższe bodźce wpływają na podjęcie działalności gospodarczej przez polskich przedsiębiorców.
EN
According to the theory of entrepreneurship, there are two main reasons for start - ups to run their own business. The reason is positive motivation such as the need of achievement or independence, the second one is negative motivation, such as the lack of paid work. Empirical verification of entrepreneurial motivations among Polish businessmen shows that in most cases, the reasons to start their own business were the need of independence and higher incomes than from paid work. (original abstract)
Bibliografia
  • Aktywność ekonomiczna ludności Polski, Główny Urząd Statystyczny, Warszawa, III kwartał 2005.
  • Benedix R., Managers, workers and ideas in USA. Research in Industrial Human Relations, Nowy York 1957.
  • Fudalińska M, Rogoda B., Czynniki wpływające na formowanie się nowo powstałych przedsiębiorstw w województwie krakowskim po 1988 roku, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie 1998, nr 519.
  • Haber L.H., Przedsiębiorczość - rynkowym parametrem podmiotowości człowieka w procesach pracy, "Humanizacja Pracy" 1997, v. XXX.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000150655410

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.