PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 1184 Zmiana warunkiem sukcesu : przeobrażenia systemów zarządzania przedsiębiorstw | 27--37
Tytuł artykułu

Przeobrażania celów i wartości przedsiębiorstwa w kontekście zmian otoczenia zewnętrznego

Autorzy
Warianty tytułu
The Targets and Company's Values Transformation in Context of Environment Changing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Ogół zjawisk obserwowanych w życiu społecznym ma swoje odzwierciedlenie również w systemach zarządzania przedsiębiorstwem, w sferze celów i wartości oraz wpływa na zmiany w stosowanych tam metodach, praktykach, strukturach i procesach. Celem artykułu była analiza wpływu zjawiska społeczno-kulturowych, zaobserwowanych w ostatnich dwóch dekadach, na sposób zarządzania współczesnymi organizacjami. W artykule wymienione zostały tylko te z zmian, które wpłynęły na sposób postrzegania pewnych spraw, a tym samym znacznie przewartościowały dotychczasowe poglądy na temat celów, pożądanych idei oraz struktur i metod kierowania przedsiębiorstwem.
EN
The growing trends that have been observed in our social environment provided a reflection in company's management system in area of defined objections and lasting values, which next have an impact on the used methods, practices, structures, processes and regulations. The article analyses the influence of the most meaningful social and cultural trends on the changes of objectives and values hold in companies. It also points at the further consequences for the other factors of the management system. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  • Carson J., Byrne J.A., Fast-track Kids, "Business Week" 1986, nr 10.
  • Hatch M.J., Teoria organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Hofstede G., Kultury i organizacje, PWE, Warszawa 2000.
  • Ittner C., Larcker F., Skąd się biorą niepowodzenia w wykorzystaniu niefinansowych mierników sukcesu, "Harvard Business Review Polska", sierpień 2004.
  • Jeżak J., Społeczny wymiar sukcesu przedsiębiorstwa w świetle nadużyć menedżerskich z końca XX w. i początku XXI w., [w:] Z. Kreft (red.), Sukces organizacji. Ujęcie zasobowe i procesowe, Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu, Sopot 2001.
  • Kanter R., Poszukiwanie ludzi dla organizacji przyszłości, [w:] Organizacja przyszłości, Fundacja Druckera, Warszawa 1998.
  • Kapłan R., Norton D., Czy niematerialne zasoby współgrają ze strategią twojej firmy?, "Harvard Business Review Polska", kwiecień 2004.
  • Kotler P, Lee N., Corporate Social Responsibility. Doing the Most Good for Your Company and Your Cause, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken 2005.
  • Lencioni P., Niech wartości naprawdę coś znaczą, "Harvard Business Review Polska", maj 2004.
  • Low J., Kalafut P., Niematerialna wartość firmy, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • Sikorski C., Zachowania ludzi w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000151765303

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.