PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 7-8 | 6--10
Tytuł artykułu

Istota wiedzy jako źródła innowacji

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W literaturze przedmiotu coraz częściej stwierdza się, że wiedza i innowacje stanowią najważniejsze zasoby każdej organizacji. Zasoby te decydują o jej konkurencyjności,dlatego powinny być włączone do procesów zarządzania. Przedstawienie podstawowych kwestii związanych z tym problemem jest uzasadnione,ponieważ znajomość istoty wiedzy jako zasobu przedsiębiorstwa i jej związku z innowacjami nie jest zbyt duża wśród kierowników. W publikacji omówiono więc następujące kwestie: 1) wiedzę i jej istotę, 2) istotę zarządzania wiedzą, 3) model systemowego zarządzania wiedzą i innowacjami. Szczególną uwagę zwrócono na wyjaśnienie związku między wiedzą i innowacjami. Podkreślono też konieczność racjonalnego zarządzania wymienionymi zasobami, co znajduje odzwierciedlenie w zaproponowanym rozwiązaniu modelowym. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
6--10
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • [1] BARUK J., Zarządzanie wiedzą i innowacjami, Wydawnictwo Adam Marszałek w Toruniu, Toruń 2006.
  • [2] BEIJERSE R.P., Questions in Knowledge Management: Defining and Conceptualising a Phenomenon, "Journal of Knowledge Management" 1999, no. 2.
  • [3] CLARKE Th., The Knowledge Economy, "Education + Training" 2001, no. 4/5.
  • [4] Czynniki sprzyjające innowacyjności, "Zarządzanie na Świecie" 1998, no. 12.
  • [5] DAVENPORT Th.H., VÓLPEL S.C., The Rise of Knowledge Towards Attention Management, "Journal of Knowledge Management" 2001, no. 3.
  • [6] ELLIOTT S., APQC Conference Atlendees Discover the Value and Enablers of a Successful KM Program, "Knowledge Management in Practice" 1996, no. 5.
  • [7] GRUDZEWSKI W., HEJDUK L, Projektowanie systemów zarządzania, Difin, Warszawa 2001.
  • [8] GRUDZEWSKI W., HEJDUK L, Kierunki rozwoju zarządzania a globalizacja, w: LEWANDOWSKI J. (red.), Zarządzanie organizacjami gospodarczymi w warunkach globalizacji, s. 6, Wyd. "Elipsa", Łódź 2000.
  • [9] GUPTA B., IYER L.S., ARONSON J.E., Knowledge Management: Practices and Challenges, "Industrial Management & Data Systems" 2000, no. 1.
  • [10] http://www.ktic.com/topic6/13_term2.html.
  • |11] McADAM R., REID R., SME and Large Organisation Perceptions of Knowledge Management: Comparisons and Contrasts, "Journal of Knowledge Management" 2001, no. 3.
  • [12] MONAKA L, TAKEUCHI H., Kreowanie wiedzy w organizacji, Poltext, Warszawa 2000.
  • [13] O co chodzi w tzw. zarządzaniu wiedzą?, "Zarządzanie na Świecie" 2006; nr 12.
  • [14] PEREZ-BUSTAMANTE G., Knowledge Management in Agile Innovative Organisations, "Journal of Knowledge Management" 1999, no. 1
  • . [15] PETERS Th., WATERMAN R.H., Poszukiwanie dos-konałości w biznesie, Medium, Warszawa 2000.
  • [16] PROBST G, RAUB S., ROMHARDT K, Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000151901617

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.