PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 7-8 | 11--15
Tytuł artykułu

Partnerstwo jako współczesna formuła działania przedsiębiorstw

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł omawia zagadnienie partnerstwa w układzie kilku przedsiębiorstw w perspektywie formowania długotrwałych relacji rynkowych. Jest syntetycznym spojrzeniem na kwestię partnerstwa w biznesie i konkurencji, podkreślając wagę wzajemnych korzyści w partnerskim układzie i symbiotycznego wykorzystywania zasobów obu partnerów. Artykuł koncentruje się również na przykładach z równych rynków, które ukazują partnerstwo w praktyce. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
11--15
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • K. BACKSTRAND, Multi-Stakeholder Partnerships for Sustainable Development: Rethinking Legitimacy, Accountability and Effectiveness, "European Environment" 2006, no. 16, s. 290-304.
  • P. COOTE, Business Partnership, "Financial Management" 2007, July/August, s. 32.
  • P. DOORNIK, Relational Contracting in Partnership, "Journal of Economics & Management" Summer 2006, vol. 15, no. 2, s. 518.
  • P. DRUCKER, Management's New Paradigms, "Forbes Magazyn" 1998, no. 10.
  • N. EGELS-ZANDEN, E. WAHLQVIST, Post-Partnership Strategies for Defining Corporate Responsibility: the Business Social Compliance Initiative, "Journal of Business Ethics" 2007, no. 70, s. 175-189.
  • K. FONFARA, Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, Wyd. PWE, Warszawa 1999, s. 48.
  • F. FUKUYAMA, Zaufanie. Kapitał społeczny a droga do dorobku, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Wrocław 1997, s. 57.
  • J. HAGEDOORN, Understanding the Cross-Level Embeddedness of Inter-Firm Partnership Formation, "Academy of Management Review" 2006, vol. 31, no. 3, s. 670.
  • H. JAGODA, J. LICHTARSKI, Kilka uwag o stanie i tendencjach w zakresie współdziałania gospodarczego przedsiębiorstw, w: Zmiana warunkiem sukcesu. Integracja, globalizacja, regionalizacja - wyzwania dla przedsiębiorstw, Prace Naukowe AE we Wrocławiu, Nr 963, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 2002, s. 152.
  • C.D. KERNS, Strengthen your Business Partnership: a Framework and Application, "Business Horizons" 2000, July-August, s. 17-19.
  • On the Benefits of Collaborative Forecasting Partnerships Between Retailers and Manufacturers, "Management Science" 2007, vol. 53, no. 5, s. 777-794.
  • M.E. PORTER, Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001, s. 246.
  • Przedsiębiorstwo partnerskie, M. ROMANOWSKA, M. TROCKI (red. nauk.), Wyd. Difin, Warszawa 2002, s. 49.
  • Słownik Języka Polskiego, PWN, Warszawa 1982, s. 610.
  • Słownik Współczesnego Języka Polskiego, Wyd. Wilga, Warszawa 1996, s. 823.
  • T. SOWIŃSKI, Koncepcja klastrów jako jeden z elementów podnoszenia konkurencyjności regionów, w: Partnerstwo w regionie, Strategic Partnerships Between MNEs and Ciml Society: the Post-Wssd Perspectives, "Sustainable Development" 2007, vol. 15, s. 15-27.
  • M. STRUŻYCKI, Partnerstwo regionalne w procesach gospodarczych - architektura problemu, w: Partnerstwo w regionie, J. KARWOWSKI (red,), Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2004, s. 346.
  • M. SZUSTER, A. PODLEŚNY, Partnerstwo jako sposób na współdziałanie w łańcuchu logistycznym, w: Zarządzanie w łańcuchach logistycznych, S. ABT (red.), Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2003, s. 97.
  • E.C. THACH, J. OLSEN, Building Strategic Partnerships in Wine Marketing; Implications for Wine Distribution, "Journal of Food Products Marketing" 2006, vol. 12 (3), s. 71-86.
  • M. TROCKI, Kształtowanie struktur działalności gospodarczej, "Organizacja i Kierowanie" 2000, nr 4, s. 36.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000151914387

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.